Gå til innhold

Bytte starter på E36 320. Pris?

Popza
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en BMW E36 320i. Må bytte starter, da denne er litt sliten. Har kjøpt ny starter men har ikke tid til å bytte den nå for tiden pga jobb.

Noen som vet hva et verksted tar for å bytte starter? Har en flunka ny starter liggende til den, så det er kun jobb kostnad jeg lurer på. 

Evnt noen som vet om noen rundt Vestfold/Buskerud som gjør noe jobb/"tjeneste"-arbeid litt billigere?

Hadde vært til stor hjelp! :)

Takk for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei. Hva betalte du?

Jeg kjøpte starteren ny på Ebay for et sted mellom 500-800kr. 

Men jobben var det litt værre med.

Først spurte jeg rundt på verksteder her i byen jeg har vært fast kunde hos. Dem skulle ha alt fra 2900-3200kr og mente det tok alt fra 3 til 5 timer å gjøre jobben(bare tull). Synes denne prisen var bare tull så skrev annonse på http://mittanbud.no. Fikk de samme prisene fra verksteder i nabo-kommunene. 

Billigste verkstedpris var 2700kr. Dyreste var 4200kr. (inkl moms)

Endte med at jeg fikk noen BMW-kyndige i byen til å gjøre det svart for meg. Kostet meg 1000kr + jeg ga dem en sixpack med pils og en pakke med Prince :)

Oppsummert: Hvis du ikke kjenner noen som gjør svart arbeid blir det fort dyrt for denne operasjonen. Lag annonse på http://mittanbud.no og spør om gode pristilbud. Eller hør rundt med folk i nærheten som skrur litt bil. Det er mitt tips! :) Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for mye bra info! Jeg tok selv denne jobben på min bil for noen dager siden. Var bare nyskjerrig på hva verkstedet tok. For denne jobben var ikke akkurat gøy. Jeg brukte 4timer på jobben. Og ta tok jeg starteren ovenfra (demonterte innsug manifoild +++) om noen har gjort jobben før og har verktøy så går det fort 2timer faktisk.

Du fikk en veldig fin pris da. Får håpe starteren varer lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for mye bra info! Jeg tok selv denne jobben på min bil for noen dager siden. Var bare nyskjerrig på hva verkstedet tok. For denne jobben var ikke akkurat gøy. Jeg brukte 4timer på jobben. Og ta tok jeg starteren ovenfra (demonterte innsug manifoild +++) om noen har gjort jobben før og har verktøy så går det fort 2timer faktisk.

Du fikk en veldig fin pris da. Får håpe starteren varer lenge. :)

De gutta som gjorde det for meg tror jeg brukte ca 2 timer tror jeg. Men dem sa som deg, ikke gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...