AlXz Skrevet Oktober 30, 2013 Skrevet Oktober 30, 2013 Hva må byttes ved motor bytte? Sette i m52tub28 motor istede for m52tub20 Bruker girkassa som satt i bilen (på b20 motoren) ,zf 5hp-18 Noen som vet utveksling på diff? 520iA og 528iA (begge er touring og rundt 99mod) Mellomaksel ? Eksosanlegg ? Takk for svar
Djwik Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 du kan vel egentlig bare stappe motor rett ifor bruker du 5hp-18 kassa fra b20 motorn så bruker du bare mellom aksel å diff fra den også skal funke helt greit deteksosen er vel lik på 520-528 tror jegutveksling på diffen aner jeg ikke
Mikael-B Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Utveksling differensialer: http://werkstatt.e39-forum.de/werkstatt/Hinterachsuebersetzung_E39.pdf'>http://werkstatt.e39-forum.de/werkstatt/Hinterachsuebersetzung_E39.pdf Husker jeg ikke helt feil, bruker B28tu 5HP19...
D.Toft Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 mellomaksling fra samme girkasse som du bruker. eksos ville eg tatt fra 2.8, er litt forskjeller ute å går. du kan evt sammenligne delenr på gs sine nettsider
AlXz Skrevet November 5, 2013 Forfatter Skrevet November 5, 2013 Det var 5hp-18 kasse som satt på 528 motoren, fant bilde av det nå. Plata med modell navn mangler på 520n, men går ut ifra at det er 5hp-18 kasse der også (??) Men et problem ? 528 motoren er 97mod (enkel vanos?) Og bilen er 99mod dobbelt vanos. Helt forskjellige stikk/kontakter fra elnett til bil og styreenheter Noen som har noe ide om hva som er enklest her ? Bør vel gå å koble dette, eller blir det veldig mye styr ? (ladelampe, tenning, startmotor, bensinpumpe, ews, oljetrykk, etc) 528 motor elnett 528 motor 520 motor Bil elnett (99mod 520)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå