Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Er en gutt på 17 år, så skal handle første bil snart. Men slitter med å finne en god bil jeg vil kjøpe som er ok i pris, ok stand! Problemet er rett å slett at jeg ikkje har peiling på hvor mye biler som ligger ute er verd og hvilke kriterer jeg burde se på. 

Har relativt god peiling på moped, har hat 10 + moped prosjekt så er villig til å skru litt og bytte små slitte deler. Men bil skal vær driftsikker og brukes både på sommer og vinter og lang kjøring. Jeg skal heller handle prosjekt bil etter hvert der det blir mer avanserte arbeid osv. 

Jeg vet at man burde se på:

-dekk (spor?)

-bremse (klosser, men kan man kjenne det med å trykke inn ? (på mc/moped skal man ikke kunne trykke inn mer enn 2/3 av hendelen / pedalen) 

-Kilometer stand (men er det det eneste) 

-servicehistorik (teller endel)

Er det vanskelig å feile søke elektronikk på biler ? 

Hvordan kan jeg finne markedspriser på ulike biler ?

Vil gjerne gjøre et godt kupp! Og føler jeg rett og slett har for lite peiling til å gjøre noe kjøp enda. Så alle tips og hjelp taes i mot med stor takk! 

Usikker på om jeg fikk frem hva jeg egentlig er ute etter, men det er i hovedsak hvordan finne markedspris og hva burde jeg se på ved kjøp av brukt bil ? Har søkt litt på forumet men finner ikkje noe særlig, evt. kan dere linke til andre liggende tråder så kan denne stenges! 

Mvh: Santho!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...