Pokie Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Har over lengre tid hørt en lyd fra en vifte, mest sannsynlig fra motorrommet. Lyden stiger proporsjonalt med turtallet. Lagte ikke denne lyden når jeg kjøpte bilen, hva kan det være? HeftpusipsSes reagerte på dette 1
krbj Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Er nok viskosekoblingen som har hengt seg. Skal kun slå inn hvis motor er varm.
Actros Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Kan også være vannpumpa som holder på å ta kveld.
Pokie Skrevet November 10, 2013 Forfatter Skrevet November 10, 2013 Har komt frem til at dette er viskosekoblingen, mtp at jeg har lest om andre som har hatt samme problem. Hva koster en original viskosekobling, og hvordan bytter jeg denne? På forhånd takk
Bimmerfører Skrevet November 10, 2013 Skrevet November 10, 2013 Som nevnt over viskosekoblingen.Hvordan er motstanden på denne, når motor er helt kald i forhold til når den er varm og god? Ingen forskjell så er viskose når du dreier vifta rundt så er den garantert gåen.Sjekk motstand før dagens første kjøretur og rett etter at du har skrudd av motoren etter at den er blitt skikkelig driftsvarm, er det null forskjell på motstanden er viskosekoblingen ferdig
Pokie Skrevet November 11, 2013 Forfatter Skrevet November 11, 2013 Som nevnt over viskosekoblingen. Hvordan er motstanden på denne, når motor er helt kald i forhold til når den er varm og god? Ingen forskjell så er viskose når du dreier vifta rundt så er den garantert gåen. Sjekk motstand før dagens første kjøretur og rett etter at du har skrudd av motoren etter at den er blitt skikkelig driftsvarm, er det null forskjell på motstanden er viskosekoblingen ferdig Takk, skal prøve dette senere, evnt i morgen Hva koster en ny?
Jomn Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 Takk, skal prøve dette senere, evnt i morgen Hva koster en ny? Jeg betalte 300 kr for en ny på eBay, inkludert frakt. Legg merke til at du får kjøpt med både 3 og 4 bolthull til viften, sjekk hva du har. http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p2053587.m570.l1313.TR0.TRC0.Xbmw+e39+viscous&_nkw=bmw+e39+viscous&_sacat=0&_from=R40
Jan Håvard Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 Du må ha en 32mm fastnøyle, så må du låse vifta med etteleranna skrujern eller hva du finner ut av, så er det bare og skru vifta av:) 4skruer på viskosekoblinga di vill e tru. Husk: 32mm er linx
Pokie Skrevet November 11, 2013 Forfatter Skrevet November 11, 2013 Takk for all hjelp, men hvordan er det egentlig med viskosekoblingen, henger den på vifta når jeg tar den ut, eller? Er litt ny til bil, kan en si
Bimmerfører Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 Ja vifta er skrudd fast på viskosekoblingen dette demonterer du (3 eller 4stk skruer med 10mm hode) når du har løsnet og skrudd av viskosekoblingen.Du skrur av viskosekoblingen med enten en 32mm fastnøkkel eller en smal skiftnøkkel som gaper over 32mm.Husk bare at denne er links.Du kan enten gi mothold med en 10mmfastnøkkel på en av skruene til vifta (i front) mens du setter 32mm fastnøkkelen på viskosekblingen og gir denne ett bestemt og hardt kakk med en hammer eller lignende (IGJEN HUSK LINKS)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå