Gå til innhold

E39 m52TU: Ujevt gange og "bankelyd" motor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Det har dukket opp et merkelig problem med E39en min, som har en M52TU motor (99mod)

Når motoren er kald sviver det veldig ujevnt, og turtallet faller ned mot 0 før det bykser opp igjen. Noen ganger når dette skjer kommer det en bankelyd/klunkelyd fra motoren, akkurat som noe slår i et eller annet, kan minne om tenningsbank.

Noen som kjenner til hva som kan forårsake dette? Skjer for øvrig KUN når motoren er kald, når bil blir driftsvarm fungerer alt utmerket og ingen ulyder eller dårlig tomgang.

Tar gjerne imot tips / synsing fra folk som har greie på dette, og/eller har vært borti lignede.

På forhånd takk! :)

Skrevet

Har for øvrig tatt diagnose på bilen, får da opp at det er "misfire" på flere sylindre. Mistenker at der en en som skaper problemet, og at dette forplanter seg når den "jokker" opp å ned ved kald tomgang. Noen som kjenner til symptomene viss en COIL er defekt? vil motoren funke bedre når den er varm da?

Skrevet

Hadde en likens bil med noe av samme feil.

kan være flere ting.

får du misfire på alle sylindrene?vist du får alle kan det være lambda sondene dine som er gåen.var det på min.

kan også være veivhusventilasjon din som er tætt.sjekk returløpet ned i peilepinn,kan være full av gørra.

kan også være coiler.har 6 beru coiler som er orginalt vist du har noen defekt.sleit lenge med feilen på min.

du kan prøve først å trekke ut kablene på lambdasondene som står på eksosmanifoilene,da ska den gå fetere og fungere vist de er defekt.

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...