kranierot Skrevet November 9, 2013 Share Skrevet November 9, 2013 Hei, på sverge ferien gikk ikke alt som planlagt. Hadde bilen inne på innspeksjon 2 service og gikk ut i fra at alt var i orden. Starter på hjemturen uten å ense at temperaturen stiger, overkok og noe så voldsomt(i dette øyeblikk er det mye etterpå klokskap, er det mulig å ikke fløge med på speedometeret). Kommer til verkstedet og man forsøker å kjøle ned motoren, og hvor det viser seg at kjøleren er sprengt i varmen. Så første opperasjon er å skaffe ny, noe som lot seg gjøre på dagen. Verkstedet skrur på bilen nonstop i et døgn uten hell, jeg drar hjem og venter. Selvfølgelig er vannpumpa totalhavarert, ikke så mange andre forklaringer. Men det førte med seg mange ting. Her er ting som ble gjort/byttet0 - Ny Vannpumpa - Ny Radiator - Ny termostat - Alt av pakninger og bolter som må byttes når topp planes - 19 ventiler freses - 5 nye ventler - Planfresing av topp kommer ikke på mere, men de som har peiling ser tegninga har kjørt noe tusen siden og ting har sikkert gått seg litt til. Det jeg lurer på er om det noe som må juseter til etter at bilen er blitt kjørt en stund etter noe slikt. Tor også at jeg kansje burde bytte clutch etter som jeg synes bilen hakker på lavt turtall, bilen ahr gått 177000 På fårhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kranierot Skrevet November 10, 2013 Forfatter Share Skrevet November 10, 2013 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kranierot Skrevet November 12, 2013 Forfatter Share Skrevet November 12, 2013 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå