Gå til innhold

520i 1991 manuel Små trøbbel, tomgang og Clutch


kranierot
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, på sverge ferien gikk ikke alt som planlagt. Hadde bilen inne på innspeksjon 2 service og gikk ut i fra at alt var i orden. Starter på hjemturen uten å ense at temperaturen stiger, overkok og noe så voldsomt(i dette øyeblikk er det mye etterpå klokskap, er det mulig å ikke fløge med på speedometeret).

 

Kommer til verkstedet og man forsøker å kjøle ned motoren, og hvor det viser seg at kjøleren er sprengt i varmen. Så første opperasjon er å skaffe ny, noe som lot seg gjøre på dagen. Verkstedet skrur på bilen nonstop i et døgn uten hell, jeg drar hjem og venter.

 

Selvfølgelig er vannpumpa totalhavarert, ikke så mange andre forklaringer. Men det førte med seg mange ting.

 

Her er ting som ble gjort/byttet0

- Ny Vannpumpa

- Ny Radiator

- Ny termostat

- Alt av pakninger og bolter som må byttes når topp planes

- 19 ventiler freses

- 5 nye ventler

- Planfresing av topp

kommer ikke på mere, men de som har peiling ser tegninga

 

har kjørt noe tusen siden og ting har sikkert gått seg litt til. Det jeg lurer på er om det noe som må juseter til etter at bilen er blitt kjørt en stund etter noe slikt.

 

Tor også at jeg kansje burde bytte clutch etter som jeg synes bilen hakker på lavt turtall, bilen ahr gått 177000

 

På fårhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...