Dag_E Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 Hei! Har bilen på BMW-verksted pga defekt rattlås, og de mener den må byttes (til en kostnad på kr 10.000,-!!!). Får ikke startet bilen slik som tilstanden er nå... Noen erfarne og kunnskapsrike BMW-kjenner som vet om det går an å rett og slett å deaktivere/avmontere hele rattlås-systemet uten at det har særlig betydning for bilens funksjon?
poppalarsen Skrevet November 27, 2013 Skrevet November 27, 2013 Hei! Har bilen på BMW-verksted pga defekt rattlås, og de mener den må byttes (til en kostnad på kr 10.000,-!!!). Får ikke startet bilen slik som tilstanden er nå... Noen erfarne og kunnskapsrike BMW-kjenner som vet om det går an å rett og slett å deaktivere/avmontere hele rattlås-systemet uten at det har særlig betydning for bilens funksjon? Fant du noe ut om dette? Har fått opp det samme på min bil nå. Valget står mellom å fraktet bilen til en kompis som har diagnose utstyr.. eller verksted. som trolig vil skifte hele rattlåsen.. Takker for svar
Dag_E Skrevet November 27, 2013 Forfatter Skrevet November 27, 2013 Fant du noe ut om dette? Har fått opp det samme på min bil nå. Valget står mellom å fraktet bilen til en kompis som har diagnose utstyr.. eller verksted. som trolig vil skifte hele rattlåsen.. Takker for svar Var dessverre ikke noen annen utvei for min del, enn å skifte ut rattlåsen... Den var visst defekt. Prisen ble kr 12400,- hos sertifisert BMW-verksted. Veldig sure penger, men nå fungerer alt som normalt igjen iallfall. Diskuerte med dem muligheten for å koble ut hele rattlåssystemet, men det kunne de ikke stå inne for å gjøre. Mente det da ville medføre feilmeldinger fra "hjernen". Hvis du i ditt tilfelle ender opp med å skifte rattlås, er det kanskje mer økonomisk gunstig å få tak i en brukt og fungerende rattlås på forhånd, og få en mekaniker til å skifte den. Brukte deler finner du f.eks. på finndel.no eller hos Brødrene London (blb.no). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå