Runare46 Skrevet November 14, 2013 Share Skrevet November 14, 2013 Heisann, plages med min e46 2003 mod at etter litt kjøring kobles da antispinn og antiskrens ut. Noen som har peiling på hvorfor dette skjer ? Utrolig irriterende å ikke minst farlig nå når vintern nærmer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet November 14, 2013 Share Skrevet November 14, 2013 regner med at lampene for ASC og ABS lyser? Prøvd å vaske bak dekkene ? (uten super sterk høyttrekkspyler) Kan være skitt som blokkerer føleren. Hvis ikke det hjelper er jeg redd du kanskje må bytte følere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runare46 Skrevet November 14, 2013 Forfatter Share Skrevet November 14, 2013 Takk for kjapt svar Ja lysene kommer på når jeg kjører. Er dem lett å se følerene? Må jeg av med dekk får å komme til ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet November 14, 2013 Share Skrevet November 14, 2013 Må nok av med dekkene ja. Nå vet ikke jeg hvilken av følerne som er deffekte på din bil. Dette må du ta diagnose på om jeg ikke tar helt feil nå. Men prøv det jeg sa: Kan hende det er skitt i føleren. Ta en "svak" rens med hageslangen eller noe bak dekket. Det fungerte på den forrige bilen jeg hadde. Men det er som regel defekte følere som gjør slikt faenskap som du opplever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runare46 Skrevet November 14, 2013 Forfatter Share Skrevet November 14, 2013 Hehe er vel typisk at flere utgifter kommer nå Framme og bak følerene sitter ? Får satse på at de bare trenger en vask Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet November 14, 2013 Share Skrevet November 14, 2013 Sånn er det med alle biler Heldigvis er ikke følerne alt for dyre. Blir mye billigere om du gjør jobben selv. Kan hende jeg tar feil nå - men mener at det er følere på alle fire hjulene (virker mest logisk). Regner med at det er disse lampene som lyser? Følerne ser ihvertfall slik ut Og de skal sitte bak bremseskiven hvis jeg ikke husker feil. Er jævlig lat akkurat nå Klokken er 03.57, må se og legge meg snart. Du finner mye mer info om du søker "bmw e46 abs sensor replacement diy" osv på google... Runare46 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runare46 Skrevet November 14, 2013 Forfatter Share Skrevet November 14, 2013 Hehe takker for bra info, hjelper meg mye som aldri har skrudd bmw er på arbeid selv, så skal se om jeg får gjort noe imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet November 14, 2013 Share Skrevet November 14, 2013 hadde en lignende hendelse i fjor sommer. ABS, Antispinn, håndbrekklampen og speedometeret tok kvelden. Dette skjedde mens jeg var på vei hjem fra en 8 timers lang reise fra Danmark. Litt stress å kjøre uten speedometer i 8 timer Og for å gjøre ting verre streiket GPSen. Med andre ord kjørte ieg uten peil på hvor fort jeg gikk . Fant ut at det var abs sensoren på venstre bak som hadde tatt kvelden. Fikk byttet denne hos verkstedet siden jeg ikke hadde tid selv. Du finner garantert mange gode DIYs på nettet. Er ikke en veldig vanskelig jobb. Er som sagt en stor fordel å vite hvilken sensor som er gåen ved å ta en diagnosetest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runare46 Skrevet November 20, 2013 Forfatter Share Skrevet November 20, 2013 Fått tatt diagnose på bil nå, viste seg å være rattvinkel føler eller hva han sa, som enten var dårlig kontakt på eller måtte skiftes, får prøvd å rekalibrert den med en gang da d gikk fort når alt var kobla på satser på at det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå