Gå til innhold

antiskrens og antispinn


Runare46
 Share

Anbefalte innlegg

Må nok av med dekkene ja. Nå vet ikke jeg hvilken av følerne som er deffekte på din bil. Dette må du ta diagnose på om jeg ikke tar helt feil nå.

 

Men prøv det jeg sa: Kan hende det er skitt i føleren. Ta en "svak" rens med hageslangen eller noe bak dekket. Det fungerte på den forrige bilen jeg hadde. Men det er som regel defekte følere som gjør slikt faenskap som du opplever :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med alle biler ;) Heldigvis er ikke følerne alt for dyre. Blir mye billigere om du gjør jobben selv. 

Kan hende jeg tar feil nå - men mener at det er følere på alle fire hjulene (virker mest logisk).

 

 

Regner med at det er disse lampene som lyser?

attachment.php?attachmentid=356237&stc=1

 

 

Følerne ser ihvertfall slik ut 

 34521164651.jpg

Og de skal sitte bak bremseskiven hvis jeg ikke husker feil.

 

DSCN1627.jpg

 

Er jævlig lat akkurat nå :P Klokken er 03.57, må se og legge meg snart. Du finner mye mer info om du søker "bmw e46 abs sensor replacement diy" osv på google... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en lignende hendelse i fjor sommer. ABS, Antispinn, håndbrekklampen og speedometeret tok kvelden. Dette skjedde mens jeg var på vei hjem fra en 8 timers lang reise fra Danmark. Litt stress å kjøre uten speedometer i 8 timer :P Og for å gjøre ting verre streiket GPSen. Med andre ord kjørte ieg uten peil på hvor fort jeg gikk :P. Fant ut at det var abs sensoren på venstre bak som hadde tatt kvelden. Fikk byttet denne hos verkstedet siden jeg ikke hadde tid selv. 

 

Du finner garantert mange gode DIYs på nettet. Er ikke en veldig vanskelig jobb. Er som sagt en stor fordel å vite hvilken sensor som er gåen ved å ta en diagnosetest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tatt diagnose på bil nå, viste seg å være rattvinkel føler eller hva han sa, som enten var dårlig kontakt på eller måtte skiftes, får prøvd å rekalibrert den med en gang da d gikk fort når alt var kobla på :-) satser på at det ordner seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...