Gå til innhold

E46, kupevifte går, men det kommer ingen luft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg starter om morgenen fungerer systemet og det kommer luft og varme. Etter en stund merker jeg at det blir kaldt i bilen. Viften går, den bråker i henhold til innstilling, men det kommer bare litt "pilpling" av luft.

Stopper jeg og slår av viften og venter litt så fungerer alt ok igjen, en stund.

Når det virker kan jeg justere varmen opp og ned helt fint.

Bilen har ingen andre symptomer på at det er noe galt med kjøling.

Jeg har byttet kupefilteret.

Det er vanlig ac med runde skrubrytere i bilen.

Noen som har opplevd noe lignende og løst det?

Skrevet

Har du prøvd slå av AC og kjørt bare på manuell innstilling? Det slo meg først når jeg leste topic at det kunne være FSR eller også kalt piggsvin, da dette er en kjent feil på E46.. . Det ligger en del fine snutter på youtube angående final stage .. .

• 2 months later...
Skrevet

Litt sent svar men jeg tenkte det kunne være greit å fortelle om løsningen og litt tilleggserfaringer om andre ser samme symptomer på sin bil.

Ingen endring uansett hva man trykket på, inklusive manuell eller "omluft". Det jeg etter hvert fant ut var at om jeg satte viften på maks 2, da ble det litt varme i bilen og luften gikk dit jeg justerte den. Forsøkte jeg meg på 3 eller 4 var problemet der etter noen minutter.

Jeg fikk rotet meg til å bytte "svinet"/FSR/Viftemotstand i går kveld. Ser ut til at problemet løste seg :smile:. Veldig behagelig med stabil varme i bilen i januar, håper det holder fremover også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...