Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som må gjøres med bunnpanne?

Bunnpanne er en av utfordringene, og sannsynligvis den største,  med et slikt prosjekt. 

Du kan enten modifisere den bunnpanna som sitter der,(vanskelig), du kan montere en modifisert bunnpanne fra X5 med M62 motor, du kan montere en Alpina B8 bunnpanne med tilhørende oljepumpe, dyrt, om du i det hele tatt får tak i delene lenger. Eller du kan montere en tørrsumpbunnpanne (sannsynligvis det beste alternativet, men minst like dyrt som Alpina løsningen.

Eksosmanifolder er en annen utfordring, men fullt overkommelig. ellers er det litt trangt til rattaksling.

Summa sumarum,. dette er et prosjekt fullt av utfordringer, men når det er sagt så er det en fantastisk motor som passer fint til E36 chassis.

Søk litt på nettet, så finner du bilder. Det er en tysker som har satt denne motoren i en E36 compact, og han har brukt Alpina B8 løsningen, den kan du finne bilder av.

Skrevet

Takk for svar:) var som jeg trodde egentlig. Driver å bygger drifte bil, men er usikker på hvilken motor. Blir enten m5 v8'ærn eller 2jz.

Skrevet

Takk for svar:) var som jeg trodde egentlig. Driver å bygger drifte bil, men er usikker på hvilken motor. Blir enten m5 v8'ærn eller 2jz.

Hvis du ikke er nøye på merkesmotor så ville jeg ha sett på Chevrolet LS3.

Ja, det er støtstangmotor, men dette er moderne motorer som ble lansert rundt 2000, med blokk og topper i alu.

LS3. 6l motor på ca 430 hk i standard utførelse, relativt turtallsvillig, og er ikke dette nok så finnes det et hav av tuningparts. Og med et moment som overgår S62 motoren, samt at den er lettere og mye mindre.

Du får kjøpt komplette kit i USA for å montere disse i E36 chassis. Kople den sammen med en T56 (6 trinns manuell) så har du en perfekt driftebil..:-)

Et av flere produsenter av conv.kit: http://www.vorshlag.com/index.php?cPath=1_4_63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...