Teigland Skrevet November 20, 2013 Share Skrevet November 20, 2013 Er det noen her som har litt erfaring med drifting med og uten abs. Tenker da kun på kjøremessige fordeler og ulemper, ikke på tekniske biten av byggingen av bil, vekt osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBimmers Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Burde ikke være noe forskjellig, med unntak av det du ville fått dersom du kjørte bilen på veien som vanlig, at hjula ikke låser seg ved bremsing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet November 21, 2013 Forfatter Share Skrevet November 21, 2013 Nå har drifting ett element av hjulspinn og håndbrekk som kan kødde litt med abs'en, derfor jeg lurte på om dette blir ett problem ved f.eks justering på brems i sladd, eller ar abs'en gir opp etterhvert pga så mye låsing av bakhjula at den tror det er sensorfeil. ( slik man får om man leker seg med fwd på snøen etter en stund) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 kast hele abs møkka spør du meg. bare ulemper om man kan ratte litt bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet November 21, 2013 Forfatter Share Skrevet November 21, 2013 det vet jeg er en populær mening, lurte på HVORFOR det er søppel i drifting evt, (eller ikke er det). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 nå kommer det ann på hvordan bil det er snakk om da, men abs generelt ødelegger bremseeffekten om f.eks ett hjul kommer i lufta mens du bremser, og bremseeffekten blir generelt svekket MYE så fort absn begynner å jobbe bittelitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet November 22, 2013 Forfatter Share Skrevet November 22, 2013 Skal ha meg en e46 m3 til banebruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Min personlige mening er at det er best uten ABS. Skulle du være uheldig å snurre eller lignende så er det ikke alltid like lett å få stoppa bilen den veien du vil viss ABS er innkoblet. Uten abs så kan du i det minste låsa alle hjula og la bilen fortsette i en bedre rettning enn ut i grøfta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet November 22, 2013 Forfatter Share Skrevet November 22, 2013 takker for svar. blir nok fjernet abs ja. tenkte bare jeg skulle sjekke litt rundt, da noen har annbefalt meg å beholde, og til vanlig rundetid så tror jeg at jeg hadde prøvd det først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå