Gå til innhold

ta technix eller jom coilovers ?

endre88
 Share

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg coilover kitt til en e34 540 som eg har. men eg må ha det godkjent. har funnet ta technix kitt og jom kitt som er pnp uten sveising. noe som gjør at det lar seg godkjenne. mitt spm er kas av disse har folk erfaring med et av disse setene ? noen anbefalinger ?  :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Begge sett er fra samme fabrikk mener jeg. Og for å si det rett ut. Ingen av de er noen gode coilover sett. Begge blir harde og stive, men du mister all Comfort, og man merker veldig godt at bilen ikke er stabil. Kan finne på å krenge og slikt i skarpe svinger.

En annen ting er at siden vi snakker om "billig" sett, der har produsenten gått for billige komponenter, kontra f.eks Bilstein som er ett dyrt og kjent merke. Så du får det du  betaler for.

Biltilsynet godkjenner så lenge du har TUV papirer med riktig nr på fjører, at lampene er riktig justert, fersk 4-hjulskontroll og at høyden er justert ifølge regelverket, som er 11 cm klaring fra bakkenivå og enden av front fanger.

Er du ikke avhengig av å kjøre på bane og slikt, så fungerer disse billig settene helt greit, men er ikke noe jeg eller noen andre her inne som har prøvd bedre og litt dyrere merker vil anbefale at du kjøper.

Lykke til med kjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på når den kom. Godkjente bilen min i sommer og da gjaldt den iallefall. Sjøl om kontrolløren på biltilsynet ikkje var enig i den og synes bilen min var for låg, så måtte han bare gi seg når eg sa eg visste akkurat hva slags regler som gjaldt og at eg hadde alle papirer i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...