hovleit Skrevet November 23, 2013 Skrevet November 23, 2013 har planer om å sette på kompressor på de 2 bilene mine. det er en e36 328i og en e30 325eta jeg vil unødig oringe blokk, så tenker mer på å sette på en god toppakning. vil mls pakning holde til dette formålet ? hvor mye kan jeg lade? jeg tenker at jeg kommer til å lade rund 0.7-0.8bar har sett en del på diverse typer kompressorer som roots, screw og supercharger(turbo med reimdrift). men i og med jeg vil ha effekt langt nede i registeret, er supercharger utelukket. vil gå for roots eller screw. men ting er at jeg er veldig usikker. jeg hater lyden av en hylende kompressor! litt lyd må man regne med, men at den skal hyle som en knivstukket gris hver gang jeg gir gass det går ikke. gi gjerne tips takk
Joachim_M5 Skrevet November 24, 2013 Skrevet November 24, 2013 Med 0.7-0.8 bar ladd kan du uten problem kjøre standard pakning. Å sette på noe annet enn standard er bare vas på slike effektuttak. De som eventuellt påstår noe annet har ikke greie på hva de snakker om. Hvis man blåser pakninga med såpass "lite" effekt så har man et annet problem. Da har man enten hatt tenningsbank som følge av for mye tenning eller for lite bensin (eller begge deler), eller så er topp/blokk ikke plan.
hovleit Skrevet November 24, 2013 Forfatter Skrevet November 24, 2013 okeei, i så måte, hvor mye trykk kan man da lade med mls pakning? bare for å få det på det rene. og hvilken kompressor konfigurasjon lager minst hyle lyd?
Joachim_M5 Skrevet November 24, 2013 Skrevet November 24, 2013 okeei, i så måte, hvor mye trykk kan man da lade med mls pakning? bare for å få det på det rene. og hvilken kompressor konfigurasjon lager minst hyle lyd? Det blir igrunn litt som å svare på "hvor langt er et tau?" BrilleBjørn reagerte på dette 1
hovleit Skrevet November 25, 2013 Forfatter Skrevet November 25, 2013 Det blir igrunn litt som å svare på "hvor langt er et tau?" jeepp sant så sant.. tenker det blir en vortech kompressor jeg
Morty999 Skrevet November 25, 2013 Skrevet November 25, 2013 heller orginal enn mls pakning som lekker 80% av gangene. kjøp heller arp bolter om du er nervøs. men under 1 bar går helt fint på orginal pakning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå