Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ex kona kom innom idag da hun hadde fått varsel om å måtte skifte bremseklosser.

Skjønte ikke helt dette da jeg skifta på 2 av jula for ikke lenge siden.

Så da på alle 4 hjul uten å ta av hjula å alle har goe klosser med lang tid igjen.

sjekket så via idrive å under service står de bak til 32000km igjen å fremre til 20000km igjen

Men fremdeles kommer det opp varsel når bilen startes at klosser skal skiftes, men den sier ikke noe om hvilke klosser som skal skiftes, noe den vel burde om ene sensoren gir utslag siden det jo er sensore på ene siden bak å andre siden fremme.

Så lure da på hva som kan være gale her???

Skrevet

Går det an å fjerne dette varsel på en enkel måte? har ikke tid  rote masse med dette just nu, så kan det fjernes enkelt så får jeg sjekke opp nermere når jeg kommer hjem fra jobb neste gang. Men fremdeles burde den vel si ifra om hvilken aksel det er galt på eller kan dette kun leses av via dianose?

Skrevet

Hvis det er samme greiene som det er på e39, så er det bare å finne det eventuele bruddet, så kobler du bare sammen de to ledningene som går ned på bremseklossene, Når det er kontakt, så lyser det ikke, Det fungerer slik at når bremsene er utslitt, så blir kretsen brutt, og da vil det lyse. Kan godt være at det går ann å se hvor problemet er med diagnose.

Skrevet

Monterte nye sensore både fremme å bak når jeg fikset bremsene sist så tror ikke de er gåen, tror mere det kan ligge et annet sted, men få se om jeg rekker å sjekke opp i dette før jeg reiser på jobb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...