Anderspr0 Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Hei! Noen som vet hva han fjerner fra navet i denne videoen på 7:00? http://www.youtube.com/watch?v=wKYL9_4mXRI Evt. hva som må gjøres irundt det? Også løsner han akslingen? Må denne taes helt av? Går vel igjennom lageret og inn i navet tenker jeg. Og hvor mye moment skal nav-mutteren strammes med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrilleBjørn Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Hei! Noen som vet hva han fjerner fra navet i denne videoen på 7:00? http://www.youtube.com/watch?v=wKYL9_4mXRI Evt. hva som må gjøres irundt det? Også løsner han akslingen? Må denne taes helt av? Går vel igjennom lageret og inn i navet tenker jeg. Og hvor mye moment skal nav-mutteren strammes med? Det han fjerner er den innerste delen av hjullageret, den har en lei tendens til å bli hengende igjen på spindelen. Jeg skar spor i den med vinkelsliper og brukte ters for å dra den av, hvis du ikke har det verktøyet som han bruker. Jeg løsnet også akslingen fra diffen, for å få den utav spindelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderspr0 Skrevet November 24, 2013 Forfatter Share Skrevet November 24, 2013 Okei, så det som blir igjen på baksiden av navet er rett og slett bare ett "rør" som skal inn i lagret. Akslingen er vel strengt talt bare ett ledd som snurrer navet? Så ikke noe hokkuspokkus å fjerne å sette tilbake den? Så om jeg er med på det du sier, så er differensial det som står mellom akslingene på begge sidene (store klumsen som man også jekker opp bilen på?), så akslingen som går igjennom lagret og inn i navet? Spindelen er hele opphenget til navet, lagret, caliper, skiver osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå