AndreasL Skrevet November 24, 2013 Skrevet November 24, 2013 Tenkte å bygge meg m50b28 turbo motor i vinter. Har en komplett m50b25 92mod uten vanos. Og en m52b28. Hva av deler passer fra b28 på m50 motor'n? Tenkte å flytte over veiv, råder og stempler. Noe mer som er likt?Hvor mye kan man forvente/hente ut av "org deler"? Planen er pianotråd, og org pakning.Garrett GT3071RCustom innsug og grenrørStørre dyser og datasprutHvilken clutch/svinghjul passer? På m52b28 veiv. Har sachs 618 trykkplate og 4 pukk sinter fra m20..Hvem girkasse anbefales her?
Skårholen Skrevet November 24, 2013 Skrevet November 24, 2013 Er vel veiv og råder fra b28 som brukes ikke stempler. Så har du penger gå for noen bedre råder også. Mye hk vil du ha? Svenskene tar jo ut over 400hk på std innmat.
turbina10 Skrevet November 24, 2013 Skrevet November 24, 2013 Tenkte å bygge meg m50b28 turbo motor i vinter. Har en komplett m50b25 92mod uten vanos. Og en m52b28. Hva av deler passer fra b28 på m50 motor'n? Tenkte å flytte over veiv, råder og stempler. Noe mer som er likt? Hvor mye kan man forvente/hente ut av "org deler"? Planen er pianotråd, og org pakning. Garrett GT3071R Custom innsug og grenrør Større dyser og datasprut Hvilken clutch/svinghjul passer? På m52b28 veiv. Har sachs 618 trykkplate og 4 pukk sinter fra m20.. Hvem girkasse anbefales her? Skal du selge den m50b25 motoren ?
AndreasL Skrevet November 25, 2013 Forfatter Skrevet November 25, 2013 Vurderer smidde H-råder ja! Håper på 500+ på hjul Trodde det ble brukt stemplene også jeg? M50 motor'n selges ikke nei..
Skårholen Skrevet November 25, 2013 Skrevet November 25, 2013 Ettersom at du har nonvanos stempla så bruker du de for lav komp sammen med b28 råder og veiv. Med 500hk på hjul må du ha et greit stort budsjett dog. Mye har du å bruke?
AndreasL Skrevet November 25, 2013 Forfatter Skrevet November 25, 2013 Okei:) Har det meste av deler, egentlig kun lagere og pakninger som må kjøpes. Evt girkasse og clutch da.. Grenrør og innsug sveiser jeg sjøl:) Og maskinering gjør jeg på jobben:)
Skårholen Skrevet November 25, 2013 Skrevet November 25, 2013 Åja. Du kan gå for: M50B25 blokk og stempler, M52(?)B28 veiv og råder. Arp bolter til toppen, oringa blokk samt org pakning. Grenrør, målet er ikke kortest mulig rør det gir toppeffekt jeg vil tro du håper på kjørbarhet fremfor 500hk på hjula. Selvom det er langt fra umulig med 500hk på litt lengre gren. Innsug, er det vel noen som mener at volum av et innsugsplenum med trakter skal være 1,5 gang så stort. Men ved turbomotor vil jeg tro dette har mindre og si. Har du råd til råder og stempler kjøp det. Bygg deg en stabil motor som gir deg masse morro fremfor billigst mulig som skaper frustrasjon.
AndreasL Skrevet November 25, 2013 Forfatter Skrevet November 25, 2013 Takk for tips! Ja det er nok lurt, hvertfall H-råder og ARP bolter.. Men lurer fortsatt på det med hvem girkasse som passer i E30 med M50B28 motor, og clutch?
Skårholen Skrevet November 25, 2013 Skrevet November 25, 2013 Clutch er det vel sachs som fåes kjøpt hos f.eks pedersens racing + en sinter lamell. Og girkasse kan du vel bruke 530d eller 328/m3 kassa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå