Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt trykk i kjølesystemet på 324'n min etter den blei kald noen ganger så jeg tok av toppen for å ta en titt. Nesten som forventa er det sprekker mellom alle ventilsetene. Etter det jeg har skjønt er dette veldig vanlig på disse motorene, ser at koed selger topper som har sprekker på samme sted. Så har det egentlig noe å si at det er sprekker der? Kan toppen være bra forde? Regner jo egentlig med det når dem selger det, men liker ikke helt å sette sammen sånt igjen. (regner egentlig med at min er kast da jeg hadde trykk i kjøleanlegget ) Planen er å få den trykktesta. 

Så er det jo et problem å få tak i bra topper til disse da de har det med å sprekke og at de er en noe sjelden motor. Jeg kom på tanken å bruke topp fra sugediesel. Har inntrykk av at disse toppene holder lenger pga. mindre varmgang. Men er dem like? eventuelt hva er forskjellen? Har jo sliti med både topper og blokk på patrolen min og der er det veldig vanlig å bruke topp fra laurel (sugediesel) da det er større sjangs å få en hel topp. Laurelen går jo 500K+ uten noe problem, mens det virker som patrol har toppinterval på ca. 200K :P Eneste forsjellen på toppene der er kammen. 

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har m21 toppen blitt trykktesta og den var jaggu tett :) Litt skakk var den dog, så har blitt slipt over. Søkte litt på utenlandske sider og kom fram til at sugedieseltoppen skal passe, men som mistenkt hadde litt annen kam. ( 1mm mer løft vistnok) 

Siden alt er ute skal jeg slipe evt. frese over ventilseter og ventiler, men skulle gjerne vist hvor mange grader sete skal freses til og ventil skal dreies til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...