Gå til innhold

Intervall på E65 lyktespylere

Bayerfun
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ser ut til at jeg har stikk motsatt problem av hva "alle" andre har rundt om i verden. Folk flest er irriterte over at lyktespylerne går når man vasker ruten og vil dermed ha de koblet bort, mens jeg ønsker at de skal gå så ofte som mulig.

Som den er i dag så spyler den lyktene ca. hver tiende gang jeg spyler frontruten, men skulle ønske at den gjorde det hver eneste gang - iallefall nå i saltlake-halvåret. Jeg kjører ca. 17 mil hver dag på steinmørke veier og store mengder pendlertrafikk mot meg. Dette fører til lykter som er kullsvarte etter en kilometer og bør vaskes.

Er det noen som vet om dette kan kodes om eller har noen andre triks i ermet for å beholde litt lys fremover i denne gjørmedusjen? Bruker ca. 6 liter spylervæske om dagen når det er så mildt som nå (og det er bare pga. motgående trafikk :o).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm...6liter hver dag!? damn...hold høyre i feltet ditt, og lenger avstand fra bilen foran...jeg bruker 6liter pr mnd på vintern....

Men de skal gå hver 10 gang faktisk. (hver 5 gang på pre-face) Du kan ta kontakt med nærmeste bavaria verksted og få dem til å kode om dette....Eller så kan du skru på lysene og se om spylinga endrer seg..altså, ikke kjøre auto men skru på lysene manuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm...6liter hver dag!? damn...hold høyre i feltet ditt, og lenger avstand fra bilen foran...jeg bruker 6liter pr mnd på vintern....

Men de skal gå hver 10 gang faktisk. (hver 5 gang på pre-face) Du kan ta kontakt med nærmeste bavaria verksted og få dem til å kode om dette....Eller så kan du skru på lysene og se om spylinga endrer seg..altså, ikke kjøre auto men skru på lysene manuelt...

Hehe, ja opp mot seks liter er ikke ukjent :o Har ikke så mye boltreplass på fylkesveien og riksveien, og jeg har sjeldent eller aldri noen biler foran meg, så avstanden til bilen foran er ikke noen case. Er motgående trafikk (veldig mye tungtransport) som er problemet.

Merker ikke noen endring i intervallene om jeg kjører lyset på auto eller manuelt. Skal høre om noen kan kode det bort for meg, har dessverre ikke software som fungerer til E65.

Lurer på om man kan polere lyktene med noe lurium som gjør at saltslapset ikke setter seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv rain-x på frontlyktene? skal vel hjelpe noe...  Spylemekanismen på E65 suger... derfor du bruker så mye spylevæske..hull i selve viskerarmen er ingen bra løsning med mindre man kjører lastebil...

Jeg har forresten komplett diagnoseutstyr til E65, 2stk cd og kabel incase du er interessert :) brukte den på min E65 samt E61 til en kompis..Passer alle bimmere etter 2002...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt om å bruke Rain-X på plastikk, men det var visstnok ikke så lurt mtp. UV-beskyttelse. Tror nok at spylerne på E65 er dårlige ja, kan ikke si at jeg hadde så store problemer på E39-en.

Jeg har flere kabler jeg bruker på E39, men mangler en fungerende programinstallasjon slik at jeg kan bruke DIS osv. Det eneste jeg har som fungerer greit er BMW-Scanner og INPA. Dersom softwaren du har er grei å ta ibruk så er det så klart interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan du gjøre på inpa da? har masse rare greier, brukte det til å fikse og omprogrammere en god del greier på e65 min...  Kabel og 2stk cd...skal ned i boden og se hva det står på dem så kan jeg si ifra :) men jeg selger dem dyrt...sånn ca 50kr ink porto :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 Kr er jo landeveisrøveri hehe :P Tror ikke du trenger så mye porto når jeg kan kaste stein ned til Lillestrøm ;)

I INPA kan jeg sjekke en del verdier (live data) samt lese ut/slette feilkoder pluss noe annet smått. Koding er det verre med. Til det har jeg brukt BMW-Scanner, men da kun på E39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm in your hood, aye :) Trodde bosted sto på profilen min, men det har tydeligvis forsvunnet etter oppgraderingen av forumet.

Jeg har ikke programvare som kan kode dette, men alt dette er allerede aktivert på min E65. Kanskje alle LCI er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...