Gå til innhold

Olje lekkasje!


Ingvard E30 325
 Share

Anbefalte innlegg

Har en olje lekkasje på min 88 mod E30 M3 som eg ikke er god til og finne opphavet til, håper noen her inne som har litt mer erfaring kan hjelpe meg eller vertfall styre meg i rett retning så slipper eg og skru hele bilen fra hverandre.
Når den står i gang så lekker det kraftig ned langs blokken ved peile pinnen. det legger seg også mye olje i en "grop" under starteren! Var ikke godt og se hvor oljen kom fra så eg skrudde vekk luft filter / innsug/ starter etc. ble ikke klokere av den grunn, snarere tvert i mot. Mye av oljen kom i fra en en krympe strømpe som var rundt ledningsnettet som ligger langs blokken. (her er det jo ingen oljeførende slanger så det må komme fra en annen plass) 
Det er her stopper det litt opp for min del, for når eg følger ledningene stopper olje sølet opp så det renner ikke inn i krympestrømpen noe plass, da skulle en jo tru at det må komme ovenfra. Eks. veivhus ventilasjon/ olje avskiljeren. men alt ovenfor ledningsnettet virker tørt!! det er så og si umulig og se hvor det kommer fra når bilen står i gang og når eg skrur det fra hverandre så er det olje litt overalt så det kan komme fra hvor som helst. 
Noen som har tips på hva det kan være eller hvor det er lurt og begynne? :) Har lagt med to bilder som kanskje forklarer det eg har prøvd og knote ned her. Krympestrømpen er også fjernet så nå er det bare masse ledninger.

 

Mvh 

 

Ingvard

 

post-46344-0-97794600-1385669739_thumb.jpost-46344-0-32203200-1385669774_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke disse motorene, men det første som slår meg er at du har lekkasje på en oljetrykk eller oljetempsensor.

Hvis det lekker i selve sensoren der kontakten er koblet til så vil nok mye av oljen følge ledningene oppover til den finner en vei ut.

Anbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er til veivhusluftinga Bellen. Tror ikke det kommer derfra, etter eg har hatt den i gang og demonterer innsuget så er det ikke noe olje søl på denne slangen som tilsvarer mengden som ender opp på gulvet. Men hvordan kan eg sjekke om det er mye overtrykk i motoren?

 

Takk for tipset Anbjørn! Skal sjekke trykk/temp sensorene:) Men eg har i grunn gått langs hele lednings nettet og det ble "tørt" i begge ender.

 

Noen flere tips om hvor det er lurt og begynne? Noen pakninger/tetninger som har en svakhet på disse bilene?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...