Gå til innhold

m30b35 tenkte å bygge turbo på den hva anbefaler dere av deler


Anbefalte innlegg

Skrevet

m30b35 tenkte å bygge turbo på den hva anbefaler dere av deler åhvor kjøpe dem  tengte meg rundt 400-500 hk vet om  en borg warner buss turbo fra en ganske ny buss men vet ikke om den blir for stor har turbogrenerør å skal bruke megasquirt :) mvh robert

Skrevet

M30 (2.8-3.5)

Budsjettbygg på m30.

Det enkleste her er å hente alt fra en 745.
Både manifold og turbo.

Så må man endten ha datasprut eller turbochip
Større dyser.

Oppsett som er prøvd ut fra oss:
Helt standar M30b30
Med 745 turbomanifold og k27 turbo som står på 745.
440cc dyser
PNP datasprut
Intercooler

Denne ble bremset til 301hk på bakhjul og 420nm
Kunne hentet mere ut av denne med en annen kam, da org kammen er veeldig snill.
Ladetrykk 0,9bar

Om man ikke bruker 745 turbomanifolden har vi laget en 10 ganger bedre.
Denne også for topp montert turbo.
745 manifolden får turbo ned

 

kilder: 

http://bimmers.no/topic/686529-nyttig-info-ang-turbokonvertering-bmw-motorer-side-1/

Skrevet

M30 (2.8-3.5)

Budsjettbygg på m30.

Det enkleste her er å hente alt fra en 745.

Både manifold og turbo.

Så må man endten ha datasprut eller turbochip

Større dyser.

Oppsett som er prøvd ut fra oss:

Helt standar M30b30

Med 745 turbomanifold og k27 turbo som står på 745.

440cc dyser

PNP datasprut

Intercooler

Denne ble bremset til 301hk på bakhjul og 420nm

Kunne hentet mere ut av denne med en annen kam, da org kammen er veeldig snill.

Ladetrykk 0,9bar

Om man ikke bruker 745 turbomanifolden har vi laget en 10 ganger bedre.

Denne også for topp montert turbo.

745 manifolden får turbo ned

 

kilder: 

http://bimmers.no/topic/686529-nyttig-info-ang-turbokonvertering-bmw-motorer-side-1/

jo takk men har toppmonter turbo manifoil og svær turbo ingen som har noe aeent oppsett å gi meg hvor kjøper folk ting til denne motoren

Skrevet

745 deler er ikke optimalt uansett hvordan man prøver..

 

jeg har en b35, med gt4082 turbo fra scanial, grenrør (toppmontert) 750cc dyser, Link g4 sprut. jeg bremsa 332hk og 530nm på 0,6 bar.

 

motorn i seg selv var 100% orginal.

 

 

hva trenger du kjøpe? en b35 motor tåler fint 500hk orginalt. men du burde handle ny toppakning og ARP bolter til toppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...