Gå til innhold

E46, vann i batterirommet i bagasjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overhalte batterirommet bak i bilen her for noen uker tilbake, pågrunn av at det hadde begynt å komme rust i dette rommet, og etter hva jeg kunne se, så kom dette av at vann hadde kommet seg inn, da det var litt vått der.

Det jeg lurer på er hvor dette vannet kan komme fra? Det er jo en slik "lufte" slange som kobles til batteriet, hvis man har slikt batteri med syre, om jeg ikke tar helt feil, men det har ikke jeg, så tenkte kanskje det kommer vann igjennom den?

Det ser også ut som det er montert noe form for ventilasjon i metallet bak batteriet, på veggen, sort plastikk av noe slag. Kan det komme noe vann igjennom der kanskje? Og bare for å nevne det, er bare i dette batterirommet det har vært vått, resten av bagasjen er meget tørr.

Noen som har vært borti dette før og har noen tips å komme med kanskje?

Skrevet

Hei,

Fra hva jeg har lest på andre forum, så kan det enten være "breatheren" i veggen (sikkert den du har sett bak batteriet), eller lekkasje fra lyktene bak.

En måte å finne det ut på er å ta vekk innerveggene i bagasjerommet, slå ned baksetet for så å spyle på vann utenfra. Forhåpentligvis vil du da se hvor lekkasjen kommer fra

Skrevet

Ikke mulighet til å slå ned setene her, men tenkt tanken på å legge meg baki mens noen spyler bilen med vann. Ellers takk for tipset =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...