Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

kjøpte meg bil for ett parr dager siden å fikk bilen med en feil jeg viste om at varmeapparatet ikke fungerte(skrudde seg ikke på) leste på nettet å fant ut at det var en kondensator som ofte røyk. ordna dette å alt var i topp stand, i går begynte varmeapparatet å blåse kaldt og plutselig varmt, varierte med ganske store mellomrom.

vet at motoren bruker en del vann, regner med at det er toppakning eller toppen som er sprukket i det tilfellet.

har tenkt litt på vannpumpe?

eller kan toppakning forårsake en slik feil?

har også hørt noe om en ventil som går inn på varmeregisteret?

motoren blir ikke varm overhodet, holder perfekt drifttemp.

er ganske iskaldt å kjøre til jobb på morgenen.

bilen er en e36 stv 320i m52 med automatisk klimaanlegg med ac.

mvh

Thomas Leo

Skrevet

Hei, har identisk bil som deg.

Hvis bilen bruker vann er det STOR sannsynlighet for at du har mange luftbobler i kjølesystemet som følge av lite kjølevann. Det kan gjøre at det ikke kommer varmtvann i kuperegisteret når du kjører. Prøv å kjør på høyt turtall 15-30 sek (pass å å ha nok vann fyllt opp) og se om det kommer varmluft da. Da vil vannpumpa ha såppass fart at den kanskje får kastet vannet rundt i systemet. 

altså fyll opp med vann, kjør på høyt turtall med varm motor og se om det blåser varmt da.

En gang jeg hadde bilen på eu-kontroll hadde de kjørt den på kok slik at jeg mistet et par liter vann. Da jeg fikk den tilbake hadde jeg ikke varmluft før jeg lå noen sekunder på høyt turtall. Fylte opp med nytt og luftet godt, fikk da tilbake varmen selv på tomgang.

Skrevet

noen gode tips til å lufte disse motorene?

er vel kansje m50 som har det største problemet? men m52 er vel samme motoren så godt som?

Skrevet

M50en er ikke så jævlig å lufte som enkelte ska ha d til heller..

Finner nok masse gode fremgangsmetoder på å lufte an hvis du søker litt her inne :)

Har sjøl luftet en del m50 og bare ikke ha det travelt å la pumpen gå mens du lufter så går d greit i 9av10 tilfeller.

sendt from my unicorn using tapatalk

Skrevet

Høres ut som bilen din har forlite kjølevæske ja. Varmeapparatet henter varme fra kjølevæsken, er det ikke nok/ikke luftet riktig/ikke luftet nok så vil du slite med å få varme i apparatet. Finnes masse guider for å lufte M50/M52 motorer, ikke er det vanskelig heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...