Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten tråd om bilen jeg har drevet med noen år nå. Bilenble bygget med en m50b25 i utgangspunktet, men endte opp med s62 maskinist. Motoren blei hastesatt i før vålertreffet i år, men da dette ikke gikk blei målet rudskogen i juli, noe jeg rakk. Bilen ble lakket carbonsvart for 5år siden med nye framskjermer, skjærmbuer bak og kjøpt ny orginal m-tech2 plastikk. Ellers på bilen er det:

-e36 coilovers(fk königsport)

-e36 3,2 bærearmer med uniball istede for foring

-e36 m3 bremser

-k-sport justerbart topplager

-turner motorsport stabstag framme og bak

-e30 m3 bakstilling med gule koni og diffbrems

-powerfleks

-s62 med oppgradert ecu fra tino

-alu radiator med 16" elektrisk vifte

-bosch 044 bensinpumpe

Dette er noe som er gjort med bilen, planer i vinter før sommersesongen er å få i bur og overhalet motor, så om noen veit om noen som har god peiling på s62 og vil tjene noen ekstra kroner på kveldstid så skrik ut.

post-45200-0-05257900-1385991417_thumb.j

post-45200-0-35293700-1385991493_thumb.j

post-45200-0-80598100-1385991567_thumb.j

Skrevet

Ca 55x44x4, synes den er litt for tynn, så må bruke vinteren å finne ut et bedre alternativ. Brukte den på rudskogen på sommertreffet da temersturen var på oppunder 30grader, så hadde prøvd den lite før treff så valgte å kjøre uten termostat på treff, så veit egentlig ikke hvordan radiator vil fungere ved påkjenning

Skrevet

eg kjøre med org 540 radiator på min, var oppe i 95 grader på det verste på skogen på bmw treffet i mai, var vel 25 grader den helgen, kjørte uten viskose, men med 2 stk 10" vifter. men eg har også kompressor på min motor, så kan vere det gir litt mer varme og påkjenning

var på e30meet på skogen også, da med viskose og tempen var maks 92 grader.

og på våler i sept var det maks 91 grader.

dog så går den med for lav temp til vanlig kjøring.ca 65-70 grader,så tenker å bytte til en bittelitt mindre radiator og kjøre på med en mer effektiv 16" vifte som skubber mer luft enn det som er idag. min bil brukes også på vei til daglig bruk. din er vel mulig bare bane?

Skrevet

Det var veldig bra temperaturer. Litt kjipt at den går litt kald til vanlig, men er et bra alternativ å kjøre større vifte og bittelitt mindre radiator da. Skal gå over å ordne hele motoren i vinter og da blir termostat satt i og håpe at temperaturen holder seg stabil. Har kjørt noe på vei, men ingen kjøring som tilsier "normal kjøring", så fra neste sommer kunn bane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...