Abf Skrevet Desember 5, 2013 Share Skrevet Desember 5, 2013 Hei. Jeg har en BMW 116i - 05 modell Har hatt den i snart et halvt år og den går bra men par ting som irriterer meg. Når jeg girer så er den så luggete akkurat som at jeg har for høy fart ved girskifte. Dette gjelder spesielt fra 1-2. Hvis jeg girer ved 2000-3000rpm lugger den uansett hvis ikke jeg tar clutchen veldig forsiktig ut mens jeg gir gass. Eneste giret som går helt knirkefritt er fra 3-4 gir. Fikk byttet clutch og svinghjul da jeg tok over bilen så dette skal være i orden, kan nevnes at det er høyt bitepunkt men det er kanskje normalt?. Har også problemer med å få den i første gir noen ganger når den står stille, men går plutselig helt fint når jeg vrikker litt på den. Har også problemer med at den lugger litt ved konstant turtall i lave gir. Det kommer sånn plutselig og er ikke veldig hyppig men skjer støtt og stadig. Kan dette ha noe med girolje gjøre? Takk for alle tips Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet Desember 5, 2013 Share Skrevet Desember 5, 2013 Jeg har en 2007 118d og opplever akkurat det samme. Det med at det er vanskelig å sette den i 1. gir ogsånt er spesielt bemerkelig når det er kaldt ute, merker ingenting om sommeren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Abf Skrevet Desember 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2013 Har du hatt noen til å se på problemene? Jeg skal ha service i februar og tenkte og tenkte jeg skulle be de sjekke da, men lurte på om dette var noe jeg burde sjekket ut før det hvis det fører til slitasje noe spesielt sted. Har kun hatt 2 biler før denne og det har vært gamle travere hvor jeg ikke har tenkt på girskifting mens jeg har kjørt, men blir litt irriterende når jeg må konse mens jeg girer. ødelegger mye av kjøreopplevelsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Desember 5, 2013 Share Skrevet Desember 5, 2013 Har samme problem på min 2007 118d jeg også. Har byttet olje på girkasse,ble litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Kristiansen Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 hvilken olje gikk du for da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå