Gå til innhold

Luggete girskifte

Abf
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en BMW 116i - 05 modell

Har hatt den i snart et halvt år og den går bra men par ting som irriterer meg.

Når jeg girer så er den så luggete akkurat som at jeg har for høy fart ved girskifte. Dette gjelder spesielt fra 1-2. Hvis jeg girer ved 2000-3000rpm lugger den uansett hvis ikke jeg tar clutchen veldig forsiktig ut mens jeg gir gass. Eneste giret som går helt knirkefritt er fra 3-4 gir. Fikk byttet clutch og svinghjul da jeg tok over bilen så dette skal være i orden, kan nevnes at det er høyt bitepunkt men det er kanskje normalt?. Har også problemer med å få den i første gir noen ganger når den står stille, men går plutselig helt fint når jeg vrikker litt på den. Har også problemer med at den lugger litt ved konstant turtall i lave gir. Det kommer sånn plutselig og er ikke veldig hyppig men skjer støtt og stadig. Kan dette ha noe med girolje gjøre? Takk for alle tips 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt noen til å se på problemene? Jeg skal ha service i februar og tenkte og tenkte jeg skulle be de sjekke da, men lurte på om dette var noe jeg burde sjekket ut før det hvis det fører til slitasje noe spesielt sted. Har kun hatt 2 biler før denne og det har vært gamle travere hvor jeg ikke har tenkt på girskifting mens jeg har kjørt, men blir litt irriterende når jeg må konse mens jeg girer. ødelegger mye av kjøreopplevelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...