Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg byttet utløserlager og lamell (byttet fra orginal til diesel lamell fra m51) virker tilsynelatende som om slavesylinderet ikke gjør noe som helst når jeg trykker inn pedalen, men det går ann å høre att det skjer noe inni kassen, så regner ikke med det er slavesylinderet som er problemet.

 

Kort fortalt, det spiller ingen rolle om jeg trykker inn clutch pedalen eller ikke. 

 

Er det noen som har en ide om hva som er problemet?

 

 

Setter pris på ideer og forslag fra alle kunnskapsrike og ikke fult så kunnskapsrike :) 

 

 

Mvh

Chris2pher

Skrevet

Hadde ett lignende problem på en M50B25 en gang, hadde byttet kasse og når jeg skulle kjøre av bukken skjedde det så og si ikke noe, men hørte også at det skjedde ting. Måtte da demontere på nytt, og da var det hevarmen som av en eller annen rar grunn hadde kommet ut av posisjon når jeg monterte det igjen. Funket so! Bjre det etterpå. Er nå ett forslag:)

Skrevet

Er ganske sikker på atr det ikke er luftingen som er problemet :)

Hmm, hadde håpet på å slippe å skru av kassen :P men det må vell nesten være noe sånt. Takk for raske svar :) nå er det rett hjem å skru :D

Skrevet

Går ut fra at det er en M50B25 du har:

 

Kun utløselager og lamell du har byttet? Hvis du har byttet til M51 lamell og trykkplate er det mulig M50 utløselager ikke bygger nok til å løse ut clutch'en. Slavesylinder skal ifølge ETK være den samme. Benytter du M51 lamell og trykkplate må du nok benytte et utløselager som bygger mer... Evt må du modifisere (forlenge) slavesylinder-armen.

Skrevet

Det er m50b25 ja, det som er så rart er att jeg har kun byttet lamell, og har kjørt med dette (med noen ulyder) etter jeg tok avigjen kassen byttet jeg kun utløserlager, etter det jeg klarte å måle var det like langt som det jeg byttet med

Skrevet

Hvis det nye utløselageret virkelig er like langt som det du tok av og du ikke har luft i systemet må det ha blitt gjort noe feil under monteringen er jeg redd. Legg gjerne ut bilder om du har. Kan være vi kan se feilen...

  • 4 weeks later...
Skrevet

Hadde ett lignende problem på en M50B25 en gang, hadde byttet kasse og når jeg skulle kjøre av bukken skjedde det så og si ikke noe, men hørte også at det skjedde ting. Måtte da demontere på nytt, og da var det hevarmen som av en eller annen rar grunn hadde kommet ut av posisjon når jeg monterte det igjen. Funket so! Bjre det etterpå. Er nå ett forslag:)

 

Etter å ha hatt kassen av enda en gang fant jeg ut att hevarmen var blitt bøyd, kan ikke skjønne hvorfor, men erstattet uansett denne med en ny, og satt kassen påigjen i håp om att det var problemet, men det var ikke det som var problemet tydlig vis, noen som har en anelse om hvordan jeg har klart å bøyd den? eller noen andre forslag på hva som er problemet med kassen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...