maart1s Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Hei. Veit det ligger noen tråder om Vindusvisker problemer ang. e36 men har ikke funnet no ordentlige svar på mitt problem!Jeg har en 92 mod e36 sedan med en M50B20 maskinist!problemet er at Vindusviskerne lever sitt eget liv!noen ganger når jeg spyler ruta så går viskerne over et par ganger og stopper som normalt! andre ganger stopper de ikke, da går de til de stopper av seg selv gjerne midt på ruta! og da må jeg skru av å på tenninga før de vil fungere igjen. samme er om jeg har på hakk 2 da går de som normalt men plutselig stopper de samme prosedyre der med at tenning må av å på!Hvis jeg skrur viskera på hakk 1 da skal de normalt gå over ruta en gang å stoppe et par sekunder før de går over igjen, men da går de som på hakk 2! ser dette J**** irriterende. vil helst ha normal fungerende viskere da sikt er viktig!Noen som har no ide' på hva dette kan være?Har skjønt det sånn at det sitter et eget kretskort?/Rele? Til viskerne men hvor? håper virkelig noen vet hva dette kan være!?på forhånd takk for svar og innspill!(Håper jeg postet på riktig sted) Tom M Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZaxoN Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Sitter en slags styreenhet/modul til viskerne bak hanskerommet Vanlig at den pleier å kuke seg på e36. Martin1993 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maart1s Skrevet Desember 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2013 vet ikke hvor den sitter eksakt plassert? Bilde/Bilder?skrudde ut hanskerommet istad men kunne ikke finne modulen!MVH Tom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maart1s Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2013 Noen som vet hva denne modulen heter? Eller har dele nr på den? håper noen her vet hvor jeg kan finne den i min bil!? Tom M. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Er den med blå kontakt bak hanskerommet. Bilder av den her: http://www.unofficialbmw.com/e36/interior/e36_euro_wiper_control_module.html maart1s reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbis Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 På 92 modeller sitter den ikke der, har selv vert baki der og letet etter den, men der var det helt tomt. Leste en plass at på 92 modeller ligger den under den lille plastdelen (kickpanel?) som du hviler venstrefoten din på mens du kjører. Kan ikke si jeg fant den der heller. Bare en haug med ledninger Ga ganske fort opp, men kanskje den ligger begravd nedi der. Vertfall vert å sjekke ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maart1s Skrevet Desember 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2013 Er den med blå kontakt bak hanskerommet. Bilder av den her: http://www.unofficialbmw.com/e36/interior/e36_euro_wiper_control_module.html Har ikke den bak hanskerommet på min på mod! sku ønske det så hadde saken kansje vært løst! Takk for svar! jeg får prøve å se under sparkeplata der håper jeg kan finne den der! Bare å komme med fler innspill om noen har idè om hvor den kan sitta! MVH Tom M Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maart1s Skrevet Desember 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2013 På 92 modeller sitter den ikke der, har selv vert baki der og letet etter den, men der var det helt tomt. Leste en plass at på 92 modeller ligger den under den lille plastdelen (kickpanel?) som du hviler venstrefoten din på mens du kjører. Kan ikke si jeg fant den der heller. Bare en haug med ledninger Ga ganske fort opp, men kanskje den ligger begravd nedi der. Vertfall vert å sjekke ut Jupp jeg ska prøve å få tatt en titt under der! takk for svar! MVH Tom M Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maart1s Skrevet Desember 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2013 er det en eller fler sånne moduler? heter den/ de Wi-Wa Low II? og Wi-Wa + SRA?Tom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Desember 23, 2013 Share Skrevet Desember 23, 2013 (endret) Du har muligens systemet fra -09/91. Se etter ett blått rele bak fotstøtta/høytalerdekselet på førersiden. (edit: systemet til -09/91) 6135138796 4/3 Men vil bare nevne at det ikke er sikkert at det er releet som er feilen. En kompis hadde tilsvarende symptomer som du beskriver, da var det viskermotoren som var problemet, eller rettere sagt microswitchen inni motoren som var gåen. Hvis du har dette releet, ville jeg tatt det ut, åpnet det opp, sjekket for IRR og sprukne loddepunkt, kanskje er feilen bare en bagatell.. Finner du ingen feil ville jeg åpnet og sett på viskermotoren, ellers så må du bestemme deg om du vil satse på nytt relee eller ny motor. motor ligger ute brukt fra koed til rundt 5-600,- mens releet koster 1400,-(nytt, fant ikke brukt). Jeg har verken dette systemet eller opplevd problemet selv så det er mulig jeg tar feil. Har dessverre ingen mulighet til å gi deg noen bedre hjelp.. Noen andre som er bedre kjent med dette problemet? Endret Desember 24, 2013 av KrHeLl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Desember 23, 2013 Share Skrevet Desember 23, 2013 fikk problemer på min 318 skrenser/isbil 92 modell. Viskerne sluttet å fungere, spiste sikringer. hengte seg opp osv. siden det ikke er så farlig med denne bilen la jeg bare opp egne ledninger direkte inn på motoren med bryter inni bilen. så nå er det av eller på ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maart1s Skrevet Desember 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2013 Du har muligens systemet fra -09/91. Se etter ett blått rele bak fotstøtta/høytalerdekselet på førersiden. 6135138796 4/3 Men vil bare nevne at det ikke er sikkert at det er releet som er feilen. En kompis hadde tilsvarende symptomer som du beskriver, da var det viskermotoren som var problemet, eller rettere sagt microswitchen inni motoren som var gåen. Hvis du har dette releet, ville jeg tatt det ut, åpnet det opp, sjekket for IRR og sprukne loddepunkt, kanskje er feilen bare en bagatell.. Finner du ingen feil ville jeg åpnet og sett på viskermotoren, ellers så må du bestemme deg om du vil satse på nytt relee eller ny motor. motor ligger ute brukt fra koed til rundt 5-600,- mens releet koster 1400,-(nytt, fant ikke brukt). Jeg har verken dette systemet eller opplevd problemet selv så det er mulig jeg tar feil. Har dessverre ingen mulighet til å gi deg noen bedre hjelp.. Noen andre som er bedre kjent med dette problemet? Tusen hjertlig! da skal jeg førsøke dette de nærmeste dagene! var til stor hjelp å få vite dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maart1s Skrevet Desember 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2013 Hei. Nå har jeg skrudd ut "sparkeplata" og fant modulen bak der!Tok den opp og renset og vasket den med bremserens! virker som bare det hjalp hadde ingen problemer med viskera på turen hjem fra oslo så hvis den begynner å kødde igjen prøver jeg å bytte modulen!MVH Tom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Hei. Nå har jeg skrudd ut "sparkeplata" og fant modulen bak der! Tok den opp og renset og vasket den med bremserens! virker som bare det hjalp hadde ingen problemer med viskera på turen hjem fra oslo så hvis den begynner å kødde igjen prøver jeg å bytte modulen! MVH Tom Så bra Får håpe det var alt som skulle til. Vil bare legge til at rele-modulen 61351387964 også ble brukt på e34'en, sånn i tilfelle du trenger et nytt, men brukt. noen få utvalgte modeller også kom med relee-modulen: (P/N:) 61351387076. Sjekk dette nøye før du evnt. bestiller/får tak i nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maart1s Skrevet Desember 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2013 Så bra Får håpe det var alt som skulle til. Vil bare legge til at rele-modulen 61351387964 også ble brukt på e34'en, sånn i tilfelle du trenger et nytt, men brukt. noen få utvalgte modeller også kom med relee-modulen: (P/N:) 61351387076. Sjekk dette nøye før du evnt. bestiller/får tak i nytt. ja skal huske på det om problemet kommer igjen! Tok bilde av rele-modulen så har riktig nr der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå