Furyon Skrevet Desember 11, 2013 Skrevet Desember 11, 2013 Hei! Jeg har da et spørsmål til dere som faktisk vet noe om det her. Jeg er da en heldig eier av en BMW 520i E34 1993. Det er en 150 hesters motor med vanos. Da er spørsmålet om noen av dere vet hvor mange hester man sånn ca får ut av å chippe motoren. Jeg har lenge tenkt på det, men er svært usikker på hvor mye effekt jeg får ut av motoren, om det faktisk er verd det. Tusen takk
Pesslaad Skrevet Desember 11, 2013 Skrevet Desember 11, 2013 Er ikke så mye å hente på bensinmotorer. Noen få hk ekstra, litt kvikkar på turtall og litt bedre bunndrag vil du få. Kjøpte chip til min M50B25 vanos, merket litt bedre bunndrag og drog litt bedre på hele registret, pluss at den ble litt kvikkar på turtallet. Min chip er satt opp for 98 oktan og der tenninga har blitt litt endret og flyttet turtallsperre opp til 7000rmp. Går forresten helt fint å kjøre med 95oktan på 98 oktan chipen til vanlig kjøring osv. Men om du skal dra den langt ut på turtall og ligge høgt på turtall, f.eks banekjøring så må du fylle 98 oktan for å unngå tenningsbank. Har kjørt litt hardt med bare 95 oktan med denne chipen uten problemer altså Om du kjøper så anbefaler jeg at du kjøper fra et firma som har god peiling og lager bra chip og ikke ebay chip, de er bare å styre unna. Jeg kjøpte min fra Fekzen.se. Meget hyggelig kar å snakke med. Bare send mail til han om du lurer på noe.http://shop.fekzen.se/product.php?id_product=45 http://www.trimchip.com/test/asp/Tekniske_data.asp?modell=BMW+520i+E34+24v Her har du en annen nettside som selger chip, har ingen erfaring med de dessverre.
Furyon Skrevet Desember 11, 2013 Forfatter Skrevet Desember 11, 2013 Kan godt hende det er mulig å hente mer ut av 2 liter, en hva der er med 2,5L. Håper iallefall på å kunne få littttt ekstra som man kan nyte når man kjører Elsker forresten lyden av rekkesekseren, så å kunne få litt mer effekt i forhold til lyden hadde vært supert. Prisen på den chippen du linket var faktisk ikke så ille
Pesslaad Skrevet Desember 11, 2013 Skrevet Desember 11, 2013 Trur ikke man får noe særlig mere ut av 2 litern, men det har ikke så mye peiling på. Litt ekstra vil du få, og er fornøyd med min chip og vil ikke gå tilbake til orginale chipen igjen. Selv om det ikke var hinsides av forskjell! Det som ble bedre er jeg fornøyd med og betalte 1500 NOK for chipen og synes ikke dette var så ille pris selv.Lyden ja, den er bare helt hærliiiig å høre på. Har scorpion bakpotte og elsker bare lyden! Førstegangs bil det jeg har nu, og sto mellom 318is og rekkesekser helt til jeg hørte lyden av rekkesekser Da var valget ganske så enkelt!
Furyon Skrevet Desember 13, 2013 Forfatter Skrevet Desember 13, 2013 Kunne ALDRI tenkt å solgt E34'en min for en 320 eller 325, 520 er rett og slett mye finere syns jeg. Personlig så syntes jeg E34 er ganske fin i nesten helt original tilstand. Trenger bare noen mørkere baklykter, andre felger og muligens angel eyes for at E34 skal blir enormt fin. Gleder meg sinnsykt til jeg fyller 18 og kan begynne å kjøre den daglig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå