Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en BMW E39 2Liter 1997 model, og den bruker litt olje, lekker ikke olje som man kan se og ingen blå røyk i eksosen,

men når jeg skulle bytte plugger på den så var tennplugg nr 6 våt av olje, ( den nermest torpedo veggen )

så jeg lurte på om dette kan være toppdekselpakningen som er gåen, eller er dette stempel ringene som er gåen :/ jeg vet at stempel ringer er mye arbeid å skifte

har dere noen ideer om hva dette kan være, bilen bgynner lett å tikke pga lite olje detter er ikke noe bra, spess ikke viss man leke seg litt :)

håper dette er toppdeksepakningen for den er jo null stress å bytte, btw dette er en M52B20 motor

Skrevet

Det er nok toppdekselpakningen som er gåen ja.

Dette kan igjen komme av tett veivhusventilasjon,da vil det bli trykk  og pakningen ryker.

Skrevet

Toppdekselpakkning er helt klart forbruksvare på desse motorene. Dette får du kjøpt til under 200kr (uorginal) på koed, og er noe du bytter lett selv om du har interesse for det. Jeg byttet dette på min for en liten stund siden, og den gamle var så hard at den knuste når jeg slapp den i gulvet. 

Men jeg synest det er litt rart en får så mye høyere oljeforbruk av dette, men helt klart å gi det et forsøk. Men selv synest jeg det er vanskelig å få nøyaktige oljepeilinger på desse motorene. Får å få dette rett bruker jeg å peile om morgenen når bilen er helt kald og stått stille en stund. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...