HC_93 Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Hei! Vet ikke om dette er riktig tråd med prøver.. Kjøpte i våres en Scorpion bakpotte til min E46 316i, 2001mod. For ca. 1 1/2 mnd siden hadde jeg bilen inne til visning av senkesettet hos vegvesenet og det var ok, men så måtte han pirke og se på bakpotta, og kunne ikke finne noe eu merking på den og jeg hadde heller ikke papirer på den(fikk ikke med fra koed). Så måtte derfor tilbake for etterkontroll som jeg var på nå nylig. Ringte Koed der jeg kjøpte bakpotta og de sa det ikke var noe papirer på potta men det skulle holde men en støymålingstest for og få den godkjent, så var det en løk fra vegveset over tlf som også sa det var ok, men når jeg kommer for og vise sier han fra vegvesenet at alle biler etter 1996 må ha en eu merking på potta eller dokumentasjon.. Så fant jeg potta på Scorpion sin nettside og det er står det at den er E-marked! Så jeg lurer på om noen har vet samme potte eller en dokumentasjon på denne potta, eller kunne hjelpet meg? Er litt krise da jeg virkelig ikke vil gå tilbake til den orginale slitne potta: Denne: http://www.scorpion-exhausts.com/product-details.html?autoid=278 (Rear silencer) Mvh Haakon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Om det skal stå noe merking på den og du ikke kan se det. Så står det muligens oppe på potta. Da må du nesten ta den ned og se. Eller prøve og se med speil eller noe. Eventuelt kan du sette på orginalpotta. Vise bilen. Så dra hjem og sette på den andre potta igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HC_93 Skrevet Desember 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2013 Hmm ja.. skal prøve og skjekke på toppen av potta også, men hadde kanskje håpet det lå ute noen papirer på potta som jeg bare kunne vist? Men takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Hmm ja.. skal prøve og skjekke på toppen av potta også, men hadde kanskje håpet det lå ute noen papirer på potta som jeg bare kunne vist? Men takk for svar Send en mail ta scorpion da vel! Det burde ikke være noe problem å skaffe papirer fra dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HC_93 Skrevet Desember 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2013 Har sendt dem mail, håper på raskt svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HC_93 Skrevet Desember 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2013 Fikk svar fra scorpion, de la ett vedlegg på mail med ett dokument, litt usikker på om det er riktig, har egentlig ikke peil! hehe. Noen som ser at denne stemmer? Hadde vært litt fail og komme med denne til vegvesenet vis den ikke er riktig.. e4 030795.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HC_93 Skrevet Desember 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2013 Noen som veit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSA Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Noen som veit? Det mangler mange sider her, bl.a. den som gjelder decibelmåling i forhold til original. Tipper ikke vegvesenet vil godta den ene siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå