Gå til innhold

Brak i forstilling 320- råd/hjelp søkes!

JanK
 Share

Anbefalte innlegg

I det jeg skulle kjøre bilen ut av garasjen i går, kom det plutselig et brak fra bilen, og plutselig la venstre forskjerm seg nesten ned på venstre forhjul (ikke helt oppå, men senka seg kanskje 5 cm). Og kraftige knakelyder kommer om jeg nå prøver å kjøre eller dytte bilen. Har ikke flyttet bilen fra stedet, og vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Er ikke kompetent til å gjøre noe selv, men vil veldig gjerne ha råd om hva jeg bør gjøre.

Vet jo ikke hva som egentlig er problemet her, men innbiller meg at et eller annet stag relatert til forstillinga bare knakk. Eller kanskje fjæra på dempern? Er det isåfall farlig å kjøre den sakte til et verksted, eller i det minste ut av garasjen (200m)? Hadde en stor service på bilen i mars med EU-kontroll, og har ikke kjørt veldig mye etter dette, så syns jo det også er litt rart. Burde ikke dette vært oppdaget hos verkstedet (Bavaria)?

Bilen står i en stor fellesgarasje (med god mekkeplass), men det er neppe mulig å få en kranbil inn, og vil tro det ikke er smart å kjøre bilen i den stand den er nå.

Er det noen som har noen tips, aller helst til noen som kan hjelpe meg å fikse dette? Står ved nydalen i Oslo.

Takknemlig for all hjelp her!

BMW 320iA 2005modell (E90), 90.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok fjæren din som har knekt ja,eller skålen som holder fjæren.

Siden du hører knakelyder er nok innerskjermen i kontakt med hjulet og gjør det vanskelig å få flyttet noe særlig på den.

Ikke skrudd noe på E90, men vil tro det er grei jobb å demontere fjærbeinet og bytte fjær hvis det er det som har skjedd da.

Da bør det byttes på begge sider i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, mange takk for svar! Det eneste som bekymrer meg er at det knirker og knaker noe forferdelig bare jeg skumper bilen litt frem og tilbake, selv om innerskjermen ikke er i berøring med dekket så vidt jeg har sett. Om det bare var fjæra burde det vel ikke være så ille? Eller er det veldig usannsynlig at det er noe annet/værre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk for svar, og tenkte bare å summere opp nå som bilen er fikset, til info for andre.

Det var ganske riktig fjæra som hadde knekt, og det endte med å bytte begge fjærer og dempere og noen lagere foran (13000kr).

Det kjedelige i dette tilfelle var jo at bilen ikke kunne kjøres, og i tillegg var parkert inne i en fellesgarasje, uten mulighet for å få inn tauingsbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...