Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å få norske skilter til min importert 85´ M635Csi Euro utgave fra USA uten papirer, hvordan kan jeg få/skaffe dokumentasjon utifra understellsnr. på eksakt tall utslipp, vekt osv. Dette er et krav fra bilttilsynet. 

Hadde jeg ventet til 2015 til bilen er veteran så har jeg slippet unna med dokumentasjon men etter endringer av nye avgiftsbegregninger f.o.m 1. Januar 2014 har jeg nå blitt fristet til å registere bilen allerede til 2014 uten å måtte betale en formue til staten.

Håper jeg får et svar som veileder meg videre.

Skrevet

Kjøpte meg en 1985 635CSi jeg også, og sjekket litt i forbindelse med å regge den i 2014. Slik jeg har skjønt det så blir avgiftene på 5%. Dvs at avgiftene i 2014(29 år gammel) og 2015(Veteran) bare vil skille noen få tusenlapper...

Men til forskjell fra om bilen er veteran må man fortsatt betale full årsavgift og en rimelig dyr forsikring på denne bilen. Siden dette ikke er bruksbilen så tenker jeg at det faktisk blir så mye penger at jeg heller venter ett år til, og kjører de få gangene jeg kommer til å bruke den i år - på prøveskilter...

Skrevet

Takk for svar.

Der sa du noe om årsavgift og full forsikring, tenkte ikke helt på det.  (Regner med M6 er dyrere å forsikre enn en 635CSI)

Får heller bruke pengene å sette den i topp stand, bilen skal jo få seg en omgang med lakk og diverse småreparasjon i Polen.

Prøveskilter får holde i noen dager når bilen skal få bevege seg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...