BMW-E39T Skrevet Desember 28, 2013 Skrevet Desember 28, 2013 Har en 1997 520 aut. Fått tak i 523 manuell delebil. Er det bare og slippe 523 motoren rett nedi som i "plug and play"? Vil ha automat, og kan min kasse brukes på 523 motoren, passer svinghjulet over? Før evt innmontering må motor renoveres da den bruker veldig mye olje.. Hvor er det vanlig at olje forsvinner? Toppakning, stempelringer??
Djwik Skrevet Desember 31, 2013 Skrevet Desember 31, 2013 motoren i seg selv er null problemmen du må bytte ledningsnet på motoren da det er forskjeld på automat og manuel tror at det er likt på 520 og 523 må også bruke hjernen til 523enautomaten på 520 passer på 523 motoren og den vil være kjørbar men vil ikke gå like bra som 523 kassa da det er forskjell på innmatenews(startsperre) kan lage problemer men den kan flyttes fra delebilen du har og da skal det gå greit(er ikke sikkert at du får noe problem i det heletatt)om motoren du har planer om og montere har olje forbruk/olje lekasjer osv..absolutt lurt å ta den opp og renovere dendisse motorene skal ikke bruke olje eller vannbytte pakninger og simringerveivhus ventilasjon da den kan tette seg stempelringer pleier ikke være noe problem om du tar av toppen så ser og kjenner du det i sylinderveggenregisterkjede er lurt å byttetrykk teste toppen er også en fordel å gjørehar motoren tydlig invendig slitasje og antydning til dårlig vedlikehold kan det koste mer enn det smaker må bytte over automat svinghjul og ta ut lageret som sitter inni hullet bak på veiva for ellers for du ikke convertern på også burde svinghjulsboltene byttes da det er strekkbolter håper dette hjelper noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå