Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 1997 520 aut. Fått tak i 523 manuell delebil. Er det bare og slippe 523 motoren rett nedi som i "plug and play"?

Vil ha automat, og kan min kasse brukes på 523 motoren, passer svinghjulet over?

Før evt innmontering må motor renoveres da den bruker veldig mye olje.. Hvor er det vanlig at olje forsvinner? Toppakning, stempelringer??

Skrevet

motoren i seg selv er null problem
men du må bytte ledningsnet på motoren da det er forskjeld på automat og manuel tror at det er likt på 520 og 523 må også bruke hjernen til 523en
automaten på 520 passer på 523 motoren og den vil være kjørbar men vil ikke gå like bra som 523 kassa da det er forskjell på innmaten
ews(startsperre) kan lage problemer men den kan flyttes fra delebilen du har og da skal det gå greit(er ikke sikkert at du får noe problem i det heletatt)

om motoren du har planer om og montere har olje forbruk/olje lekasjer osv..
absolutt lurt å ta den opp og renovere den
disse motorene skal ikke bruke olje eller vann
bytte pakninger og simringer
veivhus ventilasjon da den kan tette seg 
stempelringer pleier ikke være noe problem om du tar av toppen så ser og kjenner du det i sylinderveggen
registerkjede er lurt å bytte
trykk teste toppen er også en fordel å gjøre
har motoren tydlig invendig slitasje og antydning til dårlig vedlikehold kan det koste mer enn det smaker

 

må bytte over automat svinghjul og ta ut lageret som sitter inni hullet bak på veiva for ellers for du ikke convertern på også burde svinghjulsboltene byttes da det er strekkbolter

 

håper dette hjelper noe

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...