oddis Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 Takk takk får svar:) eg tenker å gå for 2.8 veiv med smidd innmat. Må eg da ha 135 råder og smidde stempel til m52b28? Når du først kjøper smidd innmat så må du handle både stempler og råder. Alt annet er bare tull! Råder er også det rimeligste av de to. Kan i prinsipp lade hvor mye du gidder med smidd bunndel. Bare å bunne turboen til baktrykket stopper deg. Hadde kjørt en 6266 på M50 2.8L turbo. Rayman her på forumet har det, riktignok med ganske heftig topp, men det passer meget bra. Legg deg på rundt 8.5:1 i kompresjon på bensin.
Skårholen Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 Erikjakan på ppf, hadde 2.8l med 5862 og hadde 572whp. Mye som må/ burde forbedres, selv ting som for tynne ledninger til bensinpumpe kan ødelegge mye. Endret på hk antall.
mju92 Skrevet Desember 30, 2013 Forfatter Skrevet Desember 30, 2013 No he ej fåttaki veiv. Bestilt råde og stempel. men vart litt usikker på stempla. Bestilte smidde stempel til m52b28. Men no var de en som sa eg mådde spesifisere at eg skulle ha dei på stål blokk?? detta bestilte eg : WISECO PISTON BMW M52B28 2.8-24V 84.0mm 8.8:1 (SET+RINGS)
oddis Skrevet Desember 30, 2013 Skrevet Desember 30, 2013 Så lenge det passer med råde lengden du har så går det bra. Ser du valgte standard dimensjon og ikke overbore, så da borrer du ikke blokka, bare honer den. Send email og hør om det er en annen type for stålblokk. Ser jo som sagt at det er standard dim, som ihvertfall er uvanlig på stålblokker. Der borrer man ofte 0.5mm til 84.5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå