nafets Skrevet Desember 28, 2013 Skrevet Desember 28, 2013 hei. jeg er i startgropen på et e36 coupe prosjekt, så jeg er i planlegginga på motor, gir osv. så jeg tenkte å stille noen spørsmål her etterhvert som tia går. alle svar mottas med stor takk. kan man bruke en m52,m54, eller s50 motor i en bil som er levert med m50 originalt med bare å bytte motornettet? hvilke endringer må evt til?
Skårholen Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 Motornett og hjerner er vel det som må byttes og hjerner er det vel noe kalt EWS (startsperre) som må/ burde fjernes.
powerfulglenn Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 hvorfor ikke sette inn en M50b25 motor i ? Er ikke mye jobb også får du turbokit osv, M52 motorene blir litt verre med hvis du skal trimme en sånn motor.. så du burde droppe m52 motoren Men vet ikke hvordan økonomi du har eller hva du skal bruke bilen til Men M50 motor ser mer lovelig ut og Og de kan man trimme og få rundt 600-800Hk i Men det koster litt det og Men skal du ha en M3 motor som kom i E36 engang feks så er det masse piss med det startsperrene Hvis du skjønner hva jeg mener? men les litt rundt om de motorene Men jeg hadde gått for m50b25 motor hvis jeg hadde vært deg pga er lett og skru på osv og billige deler og trim til en fornuftig pris hvis du skal absolutt ha en bil med startsperre og trim så burde du kjøpe datasprut M50 har ikke startsperre forresten Feks kjøp en donor bil så blir det billigere og enklere Feks M50b25 sitter i E36 og E34 som er billig i sverige på www.blocket.se Og kjøper du en 325 eller en 525 så har du girkasse der Også tar du med bilen hjem og selger deler du ikke trenger og vraker den Er det jeg gjorde på min E39 og det var mye som gikk til H så heldigvis hadde jeg en donorbil som jeg kunne plukke deler av Så tenk nøye igjennom og evt handle donorbil fra Sweden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå