Gå til innhold

hvilken motor passer/bør brukes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg er i startgropen på et e36 coupe prosjekt, så jeg er i planlegginga på motor, gir osv.  så jeg tenkte å stille noen spørsmål her etterhvert som tia går.

alle svar mottas med stor takk. :)

kan man bruke en m52,m54, eller s50 motor i en bil som er levert med m50 originalt med bare å bytte motornettet? hvilke endringer må evt til?

Skrevet

hvorfor ikke sette inn en M50b25 motor i ? :) Er ikke mye jobb også får du turbokit osv, M52 motorene blir litt verre med hvis du skal trimme en sånn motor.. så du burde droppe m52 motoren :)
Men vet ikke hvordan økonomi du har eller hva du skal bruke bilen til :P Men M50 motor ser mer lovelig ut og :P Og de kan man trimme og få rundt 600-800Hk i :) Men det koster litt det og :P
Men skal du ha en M3 motor som kom i E36 engang feks så er det masse piss med det startsperrene :P Hvis du skjønner hva jeg mener? :) men les litt rundt om de motorene :) Men jeg hadde gått for m50b25 motor hvis jeg hadde vært deg pga er lett og skru på osv og billige deler og trim til en fornuftig pris :) hvis du skal absolutt ha en bil med startsperre og trim så burde du kjøpe datasprut :) M50 har ikke startsperre forresten :)
Feks kjøp en donor bil så blir det billigere og enklere :) Feks M50b25 sitter i E36 og E34 som er billig i sverige på www.blocket.se :)
Og kjøper du en 325 eller en 525 så har du girkasse der :) Også tar du med bilen hjem og selger deler du ikke trenger og vraker den :)
Er det jeg gjorde på min E39 og det var mye som gikk til H :P så heldigvis hadde jeg en donorbil som jeg kunne plukke deler av :)
Så tenk nøye igjennom og evt handle donorbil fra Sweden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...