Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja riktig, budsjettet har jeg ikke tenkt så veldig masse på egentlig. penger er det ikke manko på.. men tenkte å kjøre orginal 325 motoren bare med et greit oppsett.. 350/400 hk mulig.  

Dette er greit sett ? 

http://www.nordicautoimport.no/nb-NO/produkter/produkter-for-bil/bmw/turbo-kit-e36-rekkeseks-ca-350hk.aspx

 

og hvor kan man skaffe manifold med turboen overliggendes? 

og hvordan er dette å kjøre uten datasprut?

Skrevet

Kan iallefall si at det manifoldet der kommer til å sprekke. Har selv hatt kinatypen som det der, fikk det sveisa to ganger og det holdt kun en ukes tid etter sveising før det spakk igjen. 

 

Det er mest av nedmonterttypen som selges, men du finner mer utvalg av toppmontert fra utlandet. Kan nevne at jeg har et toppmontert manifold til salgs nå ganske snart hvis du er interessert, dette er skikkelig kvalitet og ikke tynnvegga kinavare. Kun brukt noen mil.

 

Skal du hente ut såpass mye så må du ha chip/datasprut, da org motorstyring ikke henger med på med såpass ladetrykk.

Skrevet

M50B25 IV med Vanos stempler - sørger for lavkomp når man skal kjøre bensin og ikke E85.


Dyser, mye vil ha mer er det mange som sier? Så gå gjerne for 630cc dyser hvis du går for bensin, går du for E85 trenger du noen som er større så rundt 850 er nok mer passe da.


Turbo her er det mye som kan brukes, men hvis holdbarhet er viktig så er kvalitet viktig. En Presicion 5862 er en fin turbo leverer nok til mye mer enn 350-400, Erikjakans M50B28 på PPF- forumet ble benket til 573whp. 


Grenrør må enten bygges eller kjøpes, disse sakene som følger med i kittet du linket til kommer vel fra kina og er ikke noe særlig.


Progressiv BTR


Chip eller datasprut, Fekzen leverer costumchip som passer din motor. 


Toppakning er også en fordel å få forsterket, her er det mange som går ann - cometic, mls og copperring. Sammen med ARP toppbolter så blir dette tett :)


 


Håper dette hjelper deg litt i riktig retning


Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...