Pesslaad Skrevet Januar 1, 2014 Share Skrevet Januar 1, 2014 Problem nr. 1: På min 93 mod 325 coupe, så hender det at fartsmåleren kan hakke og stoppe litt opp, før så og komme opp i rett hastighet etterhvert, samme når jeg slakker farten av og til. Dette har vært sånn en god stund nå. Problem nr. 2: Har også sett i det siste at turtallsviseren har småhakket, har ikke vært sånn tidligere... Problem nr. 3: Speedometeret lager litt artige lyder og dette har vært sånn en stund å. Høres iværtfall ut som det kommer derifra eller nært. Husker ikke lyden i farta, så vanskelig å beskrive. Noen som har ideèr til hva som kan forårsake dette? Kan nevne at det er ettermontert en egen bryter til lys før speedometeret til tallene og strekkene på skivene, mens viserene/nålene og resten bruker orginale bryteren. Var ikke plaget med dette når jeg kjøpte bilen. Har montert ny giver i diffen, men var selvfølgelig skitten på nevene og klarte å gjøre den deln som går inn i diffen litt skitten. Men skal dette ha noe å bety? Har og prøvd å spraye elektrorens på kontaktan uten hell. Pluss at det er ny olje i diffen. Takker på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Problem nr. 3: Speedometeret lager litt artige lyder og dette har vært sånn en stund å. Høres iværtfall ut som det kommer derifra eller nært. Husker ikke lyden i farta, så vanskelig å beskrive. Har du noen mulighet for å spille inn denne lyden'? finne en måte å forklare den på? Gnistrelyder, Gnisse/skrape-lyder, pipelyder??? Kan nevne at det er ettermontert en egen bryter til lys før speedometeret til tallene og strekkene på skivene, mens viserene/nålene og resten bruker orginale bryteren. Har du ettermonterte uoriginale spedometerskiver med lys i? i så fall vil jeg tro at problemet ligger her. At skivene har løsnet og tar borti nålene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pesslaad Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2014 Har du noen mulighet for å spille inn denne lyden'? finne en måte å forklare den på? Gnistrelyder, Gnisse/skrape-lyder, pipelyder??? Har du ettermonterte uoriginale spedometerskiver med lys i? i så fall vil jeg tro at problemet ligger her. At skivene har løsnet og tar borti nålene.. Har ikke mulighet før den 8. da jeg er offshore nu, om jeg husker rett så var det kanskje gnelelyder eller noe i den duren. Tør ikke å si det 100% sikkert, men skal se om jeg får fikset en film av lyden. En ut av de forrige eierene har montert uoriginale speedometerskiver med lys i. Hvordan er disse skivene festet? Har hatt ute speedometeret før og hatt det litt ifra hverandre, men hadde dårlig tid, så måtte montere de i sammen igjen. Så fikk ikke sett noe særlig på det da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Har ikke mulighet før den 8. da jeg er offshore nu, om jeg husker rett så var det kanskje gnelelyder eller noe i den duren. Tør ikke å si det 100% sikkert, men skal se om jeg får fikset en film av lyden. En ut av de forrige eierene har montert uoriginale speedometerskiver med lys i. Hvordan er disse skivene festet? Har hatt ute speedometeret før og hatt det litt ifra hverandre, men hadde dårlig tid, så måtte montere de i sammen igjen. Så fikk ikke sett noe særlig på det da. Jeg vet ikke hvilket merke eller type skiver du har, men jeg satser på at dette er feilen ettersom du sier at både hastighet og turtall hakker. Når du kommer hjem vil jeg at du skal prøve en funksjonstest av speedometeret. 1. Dette gjøres ved først å ha tenningen i stilling 0 (av) 2. Trykk inn og hold knappen for triptelleren. 3. skru på teningen i stilling 1 (radioposisjon) 4. Slipp knappen for trip-telleren. Nå vil testen begynne, først går det gjennom 6 tester i odometer-displayet for så å kjøre test 7 som er å teste alle lysene og alle nålene. Prøv dette noen ganger for å se om den henger seg på samme plass.. Hvis de uoriginale skivene er limt på så kan du muligens få litt forskjellig utslag, ettersom det kan avhenge litt av temperaturen. Henger den, så må du opp med instrumentpanelet, dele det i to og flytte nålene manuelt mens du sikter mellom nålene og skivene for å forsikre deg om det er mekanisk eller elektrisk feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pesslaad Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2014 Jeg vet ikke hvilket merke eller type skiver du har, men jeg satser på at dette er feilen ettersom du sier at både hastighet og turtall hakker. Når du kommer hjem vil jeg at du skal prøve en funksjonstest av speedometeret. 1. Dette gjøres ved først å ha tenningen i stilling 0 (av) 2. Trykk inn og hold knappen for triptelleren. 3. skru på teningen i stilling 1 (radioposisjon) 4. Slipp knappen for trip-telleren. Nå vil testen begynne, først går det gjennom 6 tester i odometer-displayet for så å kjøre test 7 som er å teste alle lysene og alle nålene. Prøv dette noen ganger for å se om den henger seg på samme plass.. Hvis de uoriginale skivene er limt på så kan du muligens få litt forskjellig utslag, ettersom det kan avhenge litt av temperaturen. Henger den, så må du opp med instrumentpanelet, dele det i to og flytte nålene manuelt mens du sikter mellom nålene og skivene for å forsikre deg om det er mekanisk eller elektrisk feil. Den testen har jeg gjort ett par ganger, og da har ikke det vært noen hakking.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Den testen har jeg gjort ett par ganger, og da har ikke det vært noen hakking.. hmm. har du prøvd å ta ut instrumentpanelet og rengjøre kontaktene bak? Ang. feil på fartsmåleren, hvis det ikke er skivene og du har byttet sensor så må det være kablingen mellom instrumentpanel og bakakselen, for det er ikke noen andre forbrukere i bilen som bruker farts-data, med mindre du har cruise control eller antispinn. Tacho/turteller derimot brukes av veldig mye, men går på en helt annet krets og uavhengig med fartsmåler. Når du sier du har tilsvarende feil på begge, så vil jeg tro det enten skyldes dårlig elektrisk kontakt bak instrumentpanel eller at nålene henger på skivene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå