Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo har en e30 med m50b25 har tenkt på å bygge den om til e85. er det mye pes å hvor får jeg tak i deler. å om motoren tåler det ??? å om jeg bygger det om. om jeg vil få det godkjent på biltilsynet ??? 

Skrevet

Mye pes er det ikke, du trenger nok et sett med dyser. En chip som er beregnet på E85, om du får det godkjent? Det gjør du nok men ser ikke poenget med og godkjenne det. Kan hende du må bytte drivstoffstilførsel da det ikke er all gummi som tåler E85. Deler får du kjøpt overalt på nett nesten, kommer helt ann på hva du trenger. Motoren tåler det, er veldig populært i Sverige når det skal turbokonverteres.

Skrevet
  På 4.1.2014 den 0.53, Skårholen skrev:

er veldig populært i Sverige når det skal turbokonverteres.

I Sverige så er det jo E85 omtrent på hver bensinstasjon rundt omkring, her i Norge er det ca. 20 Statoil stasjoner i landet som har E85, så det er vell en av grunnene til det :)

Skrevet

har i Statoil i Bengen, Fyllingsdalen :) men takk for info så då kan jeg begynne på dette å drite i biltilsynet :) etter jeg har byttet skallet på bilen (Y) 

Skrevet
  På 4.1.2014 den 1.43, fanaTURBO skrev:

får vel finne frem hjemmebrenneren å lage litt drivstoff selv etter proskjektet er ferdig :)

Hehe, ja :) Det er nok det letteste og billigste, selvom e85 egentlig er ganske billig pr. liter, men med tanke på at det går med mer E85 pr. mil enn det gjør med bensin så er det ikke sikkert det er så mye billigere alikevell :)

Offtopic: Ikke for å være pirkete eller noe, men er ikke dette strengttatt feil emne å legge tråden i??

Skrevet
  På 4.1.2014 den 2.28, Daniel-A skrev:

Hehe, ja :) Det er nok det letteste og billigste, selvom e85 egentlig er ganske billig pr. liter, men med tanke på at det går med mer E85 pr. mil enn det gjør med bensin så er det ikke sikkert det er så mye billigere alikevell :)

Offtopic: Ikke for å være pirkete eller noe, men er ikke dette strengttatt feil emne å legge tråden i??

Skulle vært på teknisk forumet ja. Men bra dere fant ut av det :)

Skrevet

Obs sorry. En som jeg kjenner har en saab 9-5 BIOPOWER det er en 2. Med 230 hk å en vekt på ca 1.4 tonn ved normal BYKJØRING ligger denn på 1.6 å på lanneveiskjøring ca 1.2 l per mil. Men husker ikke hvor mye det var med hard kjøring men ca 2.6 kann jeg tenke. EG LIKER IKKE SAAB

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...