Kekkonen Skrevet Januar 4, 2014 Share Skrevet Januar 4, 2014 Selger nå vår E39 520iAT 98 modell. Bilen har gått 318000 og er så å si like strøken som bildet tilsier, garantert penere og helere bil enn gjennomsnittet av samme modell/type. Noe standard rust på bakluka men veldig lite og ikke sjenerende nok til at det er behov for noe baklukebytte. Har flasset av bittelittegran lakk ved forskjermene i overgangen til innerskjermene men dette synes ikke ved første øyekast. Bilen bærer lite preg av kilometer og er godt vedlikeholdt. Fullt sort skinninteriør uten sprekker og rifter. Felgene på bilen er tüv godkjente med papirer til E39 Touring. De er strøkne og ripefrie!! Bilen står pr. dags dato på greie piggfri vinterdekk på org. alufelger. Så til grunnen til at bilen selges som lett prosjekt. Toppakning ble byttet grunnet litt forbruk av kjølevæske, toppen ble overhalt med slipte ventiler og freste seter, nye ventiltetninger og slipt toppen før montering igjen. Alle pakninger er byttet. Problemet er bare at bilen har nå begynt å koke etter skifte av toppakning uansett hvor mye jeg lufter faanskapen... Grunnet andre prosjekter og at jeg ikke har bruk for bilen så har den blitt parkert og avskiltet rett før nyttår. Den er eu godkjent til september 2014 og det er INGENTING som tilsier at den ikke skulle gå rett igjennom uten anmerkninger. I tillegg til toppakningsskifte og nyoverhalt topp ble det skiftet hjullager på venstre side foran, ny termostat/nye multireimer/nytt olje/luft/bensinfilter og ny olje så klart. 2 sone klima'en feilet litt innimellom så jeg har skiftet varmeventilene med sirkulasjonspumpe og dette er også i orden. Hva som gjør at bilen nå koker aner jeg ikke, og jeg har ikke tid eller ork til å se noe mer på det. Velger derfor heller å selge bilen billig til en som er på utkikk etter en bil som det uten problemer går ann å lage showbil/flott bruksbil av om man bare gidder å feilsøke og rette opp grunnen til at den koker. Jeg vil tro at toppakningen røyk igjen etter montering pga dårlig utlufting første gangen og at jeg ikke fulgte godt nok med da den plutselig begynte å koke.... uansett hvor mye jeg lufter den nå så koker den etter en kort tids kjøring. Står den stille på tomgang en time så kjøler den fint, kjøres den en kort tur så går det ikke så bra. Prisen settes til 23.000,- da det er mye bil igjen og den absolutt er verdt det. Påkostet 10.000,- bare i deler rett før den ble avskiltet. Da er ikke jobben med overhaling av toppen tatt med i kostnadene engang. Bilen befinner seg i Eidsvoll og interesserte får komme å se bilen. Forsøk på pruting foregår KUN når du har sett bilen og forstår hva du handler. RENT salg, byttes KUN i penger da jeg har en bruksbil som dekker mine behov, en ferdgibygget sommerbil på vinterlagring og ett pågående prosjekt stående i garasjen allerede. Jeg trenger ikke mer, og bimmer'n er bare i veien og råtner på rot om noen ikke vil ha den. Bilens regnr. er BD27919 for de som liker å sjekke opp litt data, og heftelser blir slettet ved salg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå