KLB Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 SLITER.... Bigtime.... I jula sluttet plutselig fjernbetjeningen på alarm og sentrallås å virke. Jeg brukte nøkkelen og hadde ikke problemer med alarm, og den startet fint. Tenkte ikke noe mer på det. Et par uker senere virket plutselig fjernkontrollen igjen.. Lyckiga gatan. Så i dag, på vei ut fra butikken med armene fulle av handleposer så virket ikke fjernbetjeningen lenger. Jeg låste meg inn i bilen med nøkkelen.... Og alarmen skruddes eg ikke av. Dørene låste automatisk når jeg lukket de, og blinklysene blinket. Får ikke startet bilen. Prøver å ta ut sikringene på modulen som sitter under dash på fører siden... Ikke noen endring. Kobler fra batteriet noen minutter i håp om at det skal resette et eller annet... Ikke noen endring. Ender opp med å bli slept hjem. Har nå koblet fra batteri, og håper det hjelper å stå slik over natten. Hvis ikke sliter jeg veldig. What to do?! Noen som kan hjelpe? Sent from my iPad using Tapatalk
powerfulglenn Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 prøvd og bytte det batteriet i nøklen da? Evt hvis alarmen på bilen blir aktivert og ikke slått av så kan startsperra slå inn for og forhindre et tyveri ? Har ikke noe peil på startsperre og alarm, men rart hvis chipen i nøklen skal slutte og fungere og du ikke får løst opp.. Evt prøv og bytt batteriet i nøklen og se da
KLB Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 Det var det første jeg gjorde når den startet å krangle i jula. Fungerte ikke. Men så fungerte det som vanlig en stund, før det altså klikket fullstendig i dag. Fant ut at det et en nød knapp som gjør at jeg kan starte og kjøre bilen, men den røde lysdioden blinker, og bilen går i låsemodus så snart jeg stopper bilen og låser. Da må jeg kjøre nødmodus igjen for å starte. Så ett eller annet er helt feil. Det er ihvertfall ikke batteriet på fjernkontrollen. Sent from my iPad using Tapatalk HD
powerfulglenn Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 er det kretskortet da? :S Bare gjetter vilt jeg, men håper det ikke blir så dyrt for deg
KLB Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 Har ingen idé. Må se om jeg finner en eller annen reset prosedyre, og se om det er mulig å få programmert nøkkelen igjen. Sent from my iPad using Tapatalk HD
powerfulglenn Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 du kan ikke ta en diagnose på den da? Er lettere og finne feilen
KLB Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 Blir nok nødt til noe sånt. Noen i nærheten av Egersund som kan hjelpe med det? Ellers så er jeg redd for at dette ikke vil dukke opp i noe diagnose program siden det er ettermontert. Sent from my iPad using Tapatalk HD
KLB Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Skrevet Januar 5, 2014 Jeg har fått satt den i såkalt "Valet" mode. Noe som gjør at jeg kan starte og kjøre, men dioden blinker jo like herlig. Og så får jeg ikke ro i kroppen når det er noe slik som ikke virker som det skal. Får heller ikke satt den til bake i "armed" Selv om jeg følger bruksanvisningen som er ganske lik for de fleste av Enforcer alarmene som jeg har funnet på nett. Xer fingrene for at noen av dere her på forumet kan hjelpe meg videre
powerfulglenn Skrevet Januar 5, 2014 Skrevet Januar 5, 2014 Kansje prøve og ta av batteripolene litt? sånn at kanskje det får "restarta" seg?
mege34 Skrevet Januar 8, 2014 Skrevet Januar 8, 2014 tipper du må "matche" fjernkontrollen med boksen i bilen på nytt etter den har gått tom for batteri, se om ikke det er en mulighet på noe måte. jeg måtte det på en toyota jeg hadde for noen år siden, holde inne knapp på bryter så og så lenge så en liten knapp på en boks i bilen.
conan12 Skrevet Januar 9, 2014 Skrevet Januar 9, 2014 Hei, har du prøvd å kode/resette nøkkelen mot sensoren? jeg hadde noe lignende på en E32 jeg hadde, husker ikke helt prosedyren men det står i instruksjonsboken hvordan, mener det var å holde knappen(e) nede i noen sekunder mot sensoren og så slippe opp igjen,,,
KLB Skrevet Januar 9, 2014 Forfatter Skrevet Januar 9, 2014 Har ikke forsøkt å resette nøkkelen. Aner ikke hvordan :-/ Nøkkelen virket som vanlig etter at jeg skiftet batteri. Sent from my iPad using Tapatalk HD
KLB Skrevet Januar 9, 2014 Forfatter Skrevet Januar 9, 2014 Hei, har du prøvd å kode/resette nøkkelen mot sensoren? jeg hadde noe lignende på en E32 jeg hadde, husker ikke helt prosedyren men det står i instruksjonsboken hvordan, mener det var å holde knappen(e) nede i noen sekunder mot sensoren og så slippe opp igjen,,, Dette er en "aftermarket" alarm, og ikke den originale BMW alarmen. Sent from my iPad using Tapatalk HD
mege34 Skrevet Januar 9, 2014 Skrevet Januar 9, 2014 Då må du nok matche nøkkel med boks igjen.. Eventuelt finne alarmhornet og rive ut faenskapet. Funker det ikke å matche nøkkel på nytt med boks så koster det lite for nye bokser på ebay sendt from my unicorn using tapatalk
KLB Skrevet Januar 9, 2014 Forfatter Skrevet Januar 9, 2014 Då må du nok matche nøkkel med boks igjen.. Eventuelt finne alarmhornet og rive ut faenskapet. Funker det ikke å matche nøkkel på nytt med boks så koster det lite for nye bokser på ebay sendt from my unicorn using tapatalk Problemet er ikke lyden. Jeg har fått satt den er i stille modus, slik at den bare blinker med lysene. Jeg har funnet ut at jeg kan kjøre den i panikk modus slik at jeg får skrudd av alarmen når jeg starter bilen, og får dermed start. Det som irriterer noe inni hampetauet er at dørlåsene låses automatisk med en gang jeg setter meg i bilen og starter. (Sentrallåsen). Og så virker ikke knappen på fjernbetjeningen. Jeg må prøve å finne ut hvilken type (nøyaktig) betegnelse for å så finne den riktige prosedyren på nett, evt fra Produsenten. De sier at de ikke kan hjelpe meg uten den nøyaktige betegnelsen. Så jeg er redd jeg må demontere hele bilen for å finne ut hvor hjernen er plassert. Har ikke helt vært rette været for slike inngrep heller når man ikke har en skikkelig garasje å stå i. Sent from my iPad using Tapatalk HD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå