fatso91 Skrevet Januar 5, 2014 Skrevet Januar 5, 2014 skiftet clutch på min bmw 528I nå idag, har aldri gjort dette før så fikk hjelp av en kompis. Skiftet clutchen, skulle prøve bilen etterpå så funker overhode ikke clutchen. Bilen ruser seg ved oppstart (dette er nok ett annet problem kommer til det). først av alt stanker det svidd clutch, og når jeg prøver å ta løs med bilen i gir kveles motoren uten at bilen rører seg av flekken....! Hvordan går dette ann? Kan lamellen treffe noe annet enn trykkplaten som gjør at motoren dør? siden bilen ikke rører seg av flekken når man prøver å slippe clutchen lurer jeg virkelig på ka som er gjort galt her. skal ned med girkassa igjen imorgen så tips kjapt blir satt pris på! Problem 2: bilen ruser seg som sagt med engang jeg starter opp. Har samtidig som jeg har holdt på med det her nå dreve å skyllte gjennom varmeregistret da jeg sliter med null varme i kupeen. Har derfor hatt ute luftmengdemåler og tok løs den motoren som går til spjellet, spjellet står i halveis åpen stilling ( er dette rett?) og den rører seg ikke når jeg starter opp. Tenker det kansje kan være noe vann som er skyld her, men tenkte å nevne det ifall noen hadde noen innspill.
joakimh Skrevet Januar 5, 2014 Skrevet Januar 5, 2014 det problemet me cluchen kan være at lamelen står feil vei. da vil lamelen treffe borti som du mistenker og vil ikke fri
fatso91 Skrevet Januar 8, 2014 Forfatter Skrevet Januar 8, 2014 hmm, her har det skjedd noe helt uforklarlig i mine øyne, skjønner ikke hvordan det går ant. status nå er: Får ikke av girkassa, sitter bom fast! så tenkte å turne motorn slik at man kommer til boltene på trykkplaten gjennom hullet til slave sylinderen til clutchen. Men er ikke sjang å turne motoren heller, bom stopp der å! prøvde å turne fremme på mutteren til veiva og med startmotor, men til ingen lykke. Prøvde også å sette på hydraulisk sylinder, å satt den på armen som treffer øtløyserlagret for å se om man kansje klarte å turne motoren da, men nei. Nooen ide'er på hvordan i h... man skal få den av? lurer fælt på hvordan det kan ha satt seg så mye!
kje Skrevet Januar 10, 2014 Skrevet Januar 10, 2014 Hvordan står bilen? På bukk med hjulene fri eller? Har du noen bilder fra monteringen? Noen ulyder når du startet den opp første gang etter du skiftet clutch?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå