Gå til innhold

Termostat henger og Fuktighet i bagasjerom! :D e39 520i M52

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Opplevde på fredag når jeg kjørte at temperaturen begynte og øke, stoppet på en busslomme får og se hva som var galt. da var det ganske så mye trykk i slangene..klemte litt på slangene, plutselig så slurpa den i seg kjølevæske og trykke i slangene forsvant (+ at det kom varm luft i bilen). Ca. 1000km siden byttet jeg termostat hus, termostat, viskosekobling og Vannpumpe. Alt ble kjøpt originalt hos KOED. Er det vanlig at termostaten henger seg? Har merka etter det som skjedde på fredag, at bilen begynner og bli varm vis jeg står stille en stund og det kommer trykk i slangene, men vis jeg kjører så forsvinner trykke i slangene og går ned til bruks temperatur. takker for svar :D

Har litt fuktighet i bagasjen.. Noen som har noen tips? hva kan jeg gjøre for og bli kvitt fuktigheten. Er litt redd for at elektronikken skal streike vis jeg ikke gjør noe med det :D

Takker for svar.. 

Skrevet

Høres litt ut som at du hadde/har en liten luftboble i kjølesystemet. Jeg hadde samme symptom, gikk å klemte å klorte på slangene, plutselig fikk jeg varmluft inni bilen i et par minutter. Lufta skikkelig å da var alt i orden.

Om du har bytta vannpumpe termostat osv så er vel delene i orden enda, men luft kan komme i tide og utide. Kan være et hærk å få lufta, men holder en finger på at det er syndern.

Kan jo seff være termostaten som ikke funker lenger, at det er dårlig fabrikat.

Skrevet

Ang fukt i bagasjerom så kan det være dårlig pakning, rusthull eller tett drenering. 

En Bergenser kom med en ide om å borre hull i kofferten så alt renner ut i samme farta:P 

Skrevet

Høres litt ut som at du hadde/har en liten luftboble i kjølesystemet. Jeg hadde samme symptom, gikk å klemte å klorte på slangene, plutselig fikk jeg varmluft inni bilen i et par minutter. Lufta skikkelig å da var alt i orden.

Om du har bytta vannpumpe termostat osv så er vel delene i orden enda, men luft kan komme i tide og utide. Kan være et hærk å få lufta, men holder en finger på at det er syndern.

Kan jo seff være termostaten som ikke funker lenger, at det er dårlig fabrikat.

Takk for svar.

Har lufta systemet nå, så får se om det hjalp. 

Du veit ikke om hvor man for kjøpt pakningen hen. "Kofferten" reiner jeg med er der hvor reservehjulet er? veit du hvor dreneringa er hen?

Skrevet

Kofferten er bak baksetet, ja der reservehjulet er. Pakningen finner du på f.eks  gsbildeler.no, mekonomen.no,meca.no osv osv.

Drenering er på sidene rundt selvekoffertlokket (vann/fukt sin gateway ut;) 

Hvordan har du lüftet? har du kjørt bilen etterpå?  Ofte må man ta seg en tur med vogna for så å lufte underveis eller etterpå. 

Lykke til

Skrevet

Kofferten er bak baksetet, ja der reservehjulet er. Pakningen finner du på f.eks  gsbildeler.no, mekonomen.no,meca.no osv osv.

Drenering er på sidene rundt selvekoffertlokket (vann/fukt sin gateway ut;) 

Hvordan har du lüftet? har du kjørt bilen etterpå?  Ofte må man ta seg en tur med vogna for så å lufte underveis eller etterpå. 

Lykke til

Det jeg gjør er:

1. Løfter opp bilen litt i fronten.(Forskjellige meninger om dette men jeg føler at dette fungerer best) 

2. tar av lokke til påfyllinga og lufteskruen

3. vrir tenninga til posisjon 2 med varmeapparatet på full guffe  

4. Bare heller på væske.

5. Når motor er bruks temperatur fortsetter jeg og helle på væske til det kommer væske og luft opp fra lufteskrue hullet

6. Når jeg merker at det ikke kommer mer luft, skrur jeg på lufteskruen og påfyllingslokket tar en liten kjøre tur og lufter litt til.

Vertfall dette jeg pleier og gjøre :D

Kjørte bilen til jobb i dag uten problemer, så mest sannsynlig var det nok bare luft i systemet :D

Takk for svar 

Skrevet

Jeg pleier og lufte med en gang etter kjøring, men kan nok lønne seg og gjøre det 2-3 ganger, altså hele prosessen på nytt dagen der på eller no.

Ops! veldig viktig at motoren er Kald før man starter med prosessen  :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...