HiJack Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Har en e46 med M47d20tu, som sliter litt på kaldstart. Det har vært en kuldeperiode nå på rundt -13 grader, og jeg har ingen vane av å fyre opp en diesel fra denne temperaturen uten noe varming, men jeg var nødt til det to ganger nå. Problemet er at den kinner, fyrer og stopper med en gang. Dette gjør den mange ganger før den starter. Når den først starter ryker den grått og går ujevnt noen sekunder. Jeg tenker med en gang på glødepluggene, for det er vel slik på disse også at han gløder etter den er startet en stund også? Har aldri noen startproblemer når det er varmere. Er det en kurant sak å skifte glødepluggene selv på disse? Er det annet det kan være? Dieselfilter? En annen ting er at jeg mistenker at laderegulatoren driver å slår seg ut å inn på tomgang. Merker det ved at den går ujevnt på tomgang, også dimmer lysene i takt med jagingen. Slår jeg av kupevifta blir den bra! Noen som har vært ute for dette? Sitter regulatoren med børster bak dynamoen på disse med 2 skruer som på mange andre? Takk for svar
aeike Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 hei. der er nok glødepluggene som må byttes, med tanke på at den ryker når du først har fått fyr på den ( diesel) i eksosen anlegget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå