Gå til innhold

520ia (e39) stopper plutselig

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er m52b20 singel vanos. 97 mod.

Du skriver at du tidligere har hatt feil på veivsensor men at den da gikk ujevnt og dårlig. Du byttet da kamsensor i samme slengen. Sikker på at det ikke var kamsensor som var dårlig den gangen, og at du har hatt dårlig diagnoseprogramvare som ikke har greid å skille mellom kam- og veiv-sensor?

Det at motoren stopper av seg selv er såvidt jeg har skjønt det et klassisk tegn på veivsensor med "periodisk feil". Single Vanos (M52) er det vel ikke mulig å starte dersom man kobler fra veivsensoren? (ikke bland M52 og M52TU som har en del forskjeller) Jeg legger til et spørsmålstegn her for jeg er ikke skråsikker. 

Jeg ville tatt meg tid til en diagnose hvis jeg var deg :) Holder du til i Oslo så kan jeg bistå. 

Skrevet

Bor i Lofoten så det blir nok langt :) Men skal bestille diagnoseutstyr nå. Har jo for så vidt mulighet i nærheten her vist jeg bare tar sjansen på å kjøre noen mil med bilen.

Forrige gang det var feil kom det som du sier opp feil på kamsensor i diagnose. Bestilte og byttet denne men bilen var likens. Så fikk jeg tips om at det kunne være veivsensoren å når jeg bytta den så var den i orden med en gang. Bilen stoppet som sagt aldrig da, men det virket som den ikke gikk på alle sylindrene. Men ser at flere har hatt lignende symptomer som jeg har nå og det har vært veivsensoren, så godt mulig det er samme som sist.

Skrevet

Noen av dere som vet hvor man får kjøpt veivsensor i samme kvalitet som orginal på for eksempel. ebay? en link har gjort susen :) Vet det er mye dritt på markedet så har vært kjækt med litt hjelp her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...