bimmer_boy Skrevet Januar 19, 2014 Skrevet Januar 19, 2014 Hei. Har et problem med min BMW E46 320D M47 136hk. Den gikk helt fint og ville ikke starte neste dag. Har kontrollert alt av sikringer, dieselpumpe i tank fungerer, samkjørt ews/dde til ingen nytte. Bilen drar på starter, løsner litt på dyserør også drar på starter men kommer ingen diesel ut. Noen som har noe ide?? Setter stoor pris på alle svar.
2000Touring Skrevet Januar 19, 2014 Skrevet Januar 19, 2014 Om du ikke får diesel, er det vel sannsynlig at dieselpumpa har tatt kvelden - ikke uvanlig feil på denne.
bimmer_boy Skrevet Januar 19, 2014 Forfatter Skrevet Januar 19, 2014 Jeg glemTe og skrive med at tempmåler Å bilen går rett på rødt når tenning skrus på. Har kontrollert motortemp fra DDE og denne var på 0 grader. Prøvd og bytte tempsensor uten at det hjalp noe. Burde ikke pumpa klare og dra opp litt diesel engang?
bimmer bolle Skrevet Januar 19, 2014 Skrevet Januar 19, 2014 Hadde samme problemet i vinter i fjord min startet på kald motor så vidt men då var det dysene som var ødelagt
bimmer_boy Skrevet Januar 20, 2014 Forfatter Skrevet Januar 20, 2014 Denne starter ikke idet hele tatt dessverre
FritzP Skrevet Januar 20, 2014 Skrevet Januar 20, 2014 Denne starter ikke idet hele tatt dessverre Gikk motoren normalt idet du stoppet den sist.? Det kan være innsp.pumpen som nevnt i en tidligere post her. Jeg ville uansett fått tatt en diagnose, det kan jo også være andre ting. F.eks veivakselsensor, feil på denne, og motoren starter ikke. Sjekk om det kommer diesel frem til innspr.pumpen, det kan jo også være feil med tilførselen.
bimmer_boy Skrevet Januar 20, 2014 Forfatter Skrevet Januar 20, 2014 Ja motor gikk helt fint, skulle starte etter ca 19 timer og da ville den ikke. Har tatt diag med og det ligger ingen feilkoder der idet hele tatt. Skal sjekke drivstoff tilførsel til høytrykkspumpe! Noen som vet om høytrykkspumpe har egen sikring/rele?
OLEZZ Skrevet Januar 20, 2014 Skrevet Januar 20, 2014 Sjekk sikringene som er i e-boksen v.side i motorrommet. Det skal være en sort liten holder med en 5-6 sikringer. Gitt at du finner ut at problemet ligger her: Har vært borti gjentatte ganger at høytrykkspumpa på disse ryker. Prisen på denne inkl skift ligger på rundt 30-40 tusen og er en omfattende jobb som krever en del spesialverktøy. En løsning som ofte fungerer er å ta ut styreenheten som sitter på pumpa og levere den til rep. Det er ofte der problemet ligger. Denne er egentlig ikke meningen å demontere, så det må klippes noen ledninger for å få den ut. Jeg leverte den til spesialist i England som driver med disse pumpene med suksess. Denne pumpa heter vel VP44.
Snc_wlink Skrevet Januar 20, 2014 Skrevet Januar 20, 2014 Hei. Hadde det samme problemet med min 320d ifjor vinter. Etter mye feilsøking var det et kraftig brent rele i hanskerommet som gjorde at tempmåleren gikk direkte til rødt. Sjekk det ut
bimmer_boy Skrevet Januar 20, 2014 Forfatter Skrevet Januar 20, 2014 Sjekk sikringene som er i e-boksen v.side i motorrommet. Det skal være en sort liten holder med en 5-6 sikringer. Gitt at du finner ut at problemet ligger her: Har vært borti gjentatte ganger at høytrykkspumpa på disse ryker. Prisen på denne inkl skift ligger på rundt 30-40 tusen og er en omfattende jobb som krever en del spesialverktøy. En løsning som ofte fungerer er å ta ut styreenheten som sitter på pumpa og levere den til rep. Det er ofte der problemet ligger. Denne er egentlig ikke meningen å demontere, så det må klippes noen ledninger for å få den ut. Jeg leverte den til spesialist i England som driver med disse pumpene med suksess. Denne pumpa heter vel VP44. Heisann. Disse sikringene har jeg kontrollert og byttet alle i samme slengen for sikkerthetsskyld. Men jeg har hørt at høytrykkspumpa vp44 har egen sikring® uten at jeg klarer og finne ut av dette. Har du noen anelse?
bimmer_boy Skrevet Januar 20, 2014 Forfatter Skrevet Januar 20, 2014 Hei. Hadde det samme problemet med min 320d ifjor vinter. Etter mye feilsøking var det et kraftig brent rele i hanskerommet som gjorde at tempmåleren gikk direkte til rødt. Sjekk det ut Hei du. Takk for tips. Du husker vel ikke hvilket rele det var snakk om? Startet bilen din idet hele tatt da temp gikk på rødt?
Snc_wlink Skrevet Januar 21, 2014 Skrevet Januar 21, 2014 Jeg husker ikke nøyaktig hvilket rele det var. Bilen startet ikke i det hele tatt når temp gikk på rødt. Er ganske sikker på at det er dette som er problemet ditt. Mener relet koster rundt 150 kr... Ring til bmw og spør eventuelt Ang relet bimmer_boy reagerte på dette 1
bimmer_boy Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Skrevet Januar 21, 2014 Hei. Da skal jeg sjekke det ut imorgen tidlig. Takk for svar
Snc_wlink Skrevet Januar 21, 2014 Skrevet Januar 21, 2014 Gi meg en tilbakemelding om det var problemet. Lykke til
bimmer_boy Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Skrevet Februar 3, 2014 Jeg ser inegn rele i hanskerommet mitt jeg :s Måtte du ut med hele hanskerommet for og komme til denne da eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå