Hefre auto Skrevet Januar 20, 2014 Skrevet Januar 20, 2014 Hei hvordan får jeg av ac reima på motorn? Er jo ikkje noe rullehjul/strammehjul. Er d kompressoren som må løsnes og slakkes? Takker for svar
glue Skrevet Januar 20, 2014 Skrevet Januar 20, 2014 jo det er det https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQd7VjxkxNXqj6XL1rujVpOdOINy7A_fdRMZlLX38qo0UGnRqpH
Hefre auto Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Skrevet Januar 21, 2014 Ikkje på min. Der går reima direkte fra reumhjul til ac komp.
Tnrfd Skrevet Januar 21, 2014 Skrevet Januar 21, 2014 Samme herlige design på min 2005 E91 320d med M47 motor. AC reima skal tvinges på. Skal visstnok gå greit å lirke reima på plass samtidig som du dreier motoren rundt for hånd. Si gjerne ifra hvordan dette funker da jeg må gjøre samme jobben snart.
AndyBroke Skrevet Januar 21, 2014 Skrevet Januar 21, 2014 Når du skal ha den av er det bare å klippe den. Når jeg byttet en lignende reim på en buss en gang tvingte jeg den på så mye det lot seg gjøre. Siste rest tok jeg med startmotoren. Sikker en fordel at du gjør noe for at motoren ikke starter. i tilfelle ting ikke går helt som planlagt.
Hefre auto Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Skrevet Januar 21, 2014 jaja da er det nok bare å sy det sammen igjenn kan gjerne gi en tilbakemeldig på hvordan jeg får på reima, om det går det er nok litt annerledes på buss går eg ut i fra, med tanke på at der har du en demper på ac kompressoren som du kan bevege litt på for at det skal være lettere å ta på reima. eller sette luft slik at demperen krenger. men nå skal jeg ikkje diskutere buss
glue Skrevet Januar 22, 2014 Skrevet Januar 22, 2014 hvis du tør ^^, nei du får som sagt bare prøve å sette den sånn halvveis på slik at den smetter på av seg selv når du får en runde på starteren
Tnrfd Skrevet Januar 22, 2014 Skrevet Januar 22, 2014 Prøvde å byttet reima idag. Ble fadese da reimhjulet på servopumpa sprakk rett før reima var på. Reimhjulet er lagd av plastikk(!!) og hadde blitt sprøtt som kjeks etter mange år nedi ett varmt motorrom. 400kr for nytt reimhjul på GS-Bildeler så ingen krise. Skal være mer forsiktig neste gang jeg prøver, hehe. Den ytre reima går forøvrig til servopumpe og ikke AC kompressor som jeg trodde først.
Hefre auto Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Skrevet Januar 22, 2014 hehe glue spørs om eg bør prøve å gjøre det på den måten jobber kveldskift denne uka. så får se på freddan om eg ikkje får gjort noe med bilen takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå