Gå til innhold

E39 skrapelyd i oppoverbakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en E39-97 manuell 520 som går helt fint, men siste par ukene har jeg 3 ganger hørt en merkelig skrapelyd, høres ut som det kommer fra midt under bilen. Det rare er at dette bare skjer når jeg kjører en lengre sammenhengende oppoverbakke .  f. eks fra oslo sentrum til holmenkollen. med en gang jeg snur og kjører nedover igjen er skrapelyden borte og og den gode gamle 6er lyden tilbake igjen. Hva kan det være? Bør det sjekkes opp?  høres ut som det blir litt værre ved pådrag, og hakker litt over fartsdumper ol. Har vært snøføre/slaps hver gang. 

Skrevet

for meg høres det ut som det er noe vibrasjoner som får resonans i et varmesskjold el.liknende. 

Når du kjører i en lang oppoverbakke holder du gjerne mye gass, på konstant turtall over lengre tid. det gjør at små vibrasjoner får tid til å forsterke seg.

Skrevet

takk for tips glue! men fant ut hva det var i dag, viste seg å være lite servo olje, akkurat så lite at en vinkel på bilen fikk den til å suge luft.. fylte opp, og skrapesjuken forsvant som dugg for solen, men må vel vurdere nytt oljefilterhus/servopumpe/slanger..  

bør man bytte pumpe når man først bytter oljefilterhus og slange? ser endel lekasje fra slanger og hus. og måtte også fylle for ca et halvt år siden. fylte 1-2 dl i dag.. er det en enkel jobb å bytte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...