Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal få produsert et sett med trakter/flenser i aluminium til min s38b36 motor. For at han som er grei å maskinerer dette skal tjene litt mer penger på jobben så lager vi et ekstra sett.

Dette blir trakter med en ca lenge på 90mm. Det er omtrent samme lengden som på org traktene. Dem vil ha nesten identisk kon i enden som dem orginale s38 traktene har. Traktene er enkle å korte inn viss det er ønskelig.

Ytterdiameteren på traktene passer perfekt inn i spjeldrekka. I tillegg blir det flenser til å få skrudd på der hvor pleniumet skrus fast. Flensene blir kun en flat plate, slik at trakta må sveises fast. Dette for å spare litt plass og å få mer volume i selve innsuget for dem som sliter med liten plass. Det blir ikke behov for silikonslange, slik som viss flensen blir maskinert med integrerte rørstusser.

Ufordelen med denne løsningen er at man må være forsiktig når man sveiser slik at det ikke trekker seg.
Fordelen er at det krever litt mindre plass samt at det trenger mest sansynlig ikke å bli støttet opp på noen måte.

Dette blir mest sansynlig produsert i kommende uke. Legger ut bilder når delene er klar. Prisen antas å bli 1500, men dette vet jeg ikke sikkert før i neste uke.
Det er meg bekjent ingen som selger trakter som passer perfekt sammen med s38 spjeldrekka. PPF selger trakter til 200pr stk, men disse har for liten diameter...

Ta gjerne kontakt på PM eller her i tråden viss du lurer på noe! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...