Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dysene overhales,men den ene med ledning må kjøpes ny er det slik? Hva er rimligst å gjøre her når dysene er slitt? er veldig hard gange på motoren,klakkingen kommer helt klart fra dyserekka. treg å starte på halvvarm motor og får den ikke uner 0.9l på langkjøring. Ser at det er litt dieselsvett nede på dieselpumpa,det lille runde/ovale lokket.

Skrevet

Kan skiffte dysespiser, evt bare kjøp ny dyser og ny pakkning til pumpa:)

Skrevet

Dysespisser finner du på ebay.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR8.TRC0.A0.Xbmw+tds+injector&_nkw=bmw+tds+injector&_sacat=0&_from=R40

 

Det hender at det kommer opp sett med nyoverhalte dyser på ebay også, men fant ikke noe akkurat nå.

 

 

Dyser har de også på koed f.eks.. Men det blir ikke billig å bytte ut hele bunten. Rett under 6000kr for alle 6, og 250kr i depositum per dyse.

Skrevet

skifte pakningene er ikke noe problem, vertfall ikke di 2største :) bare marker lokkene slik at de ikke blir forskjell når du setter lokket på plass igjen :)

Skrevet

rolfi: så det er kun disse spissene som blir slitt etterhvert? er dette årsak til indre lekkasjer også? dysene har gått like langt som karosseri har gått,362.000km. klakker ganske mye fra toppen av motoren. skal følge med litt på ebay:)

pelican har den med ledning til 2200,- ca, men er vanskelig å få overtalt dem til å skrive ned verdien vet jeg.

hzh: det skal jeg klare selv,takk for tipset:)

Skrevet

Koed har den dyre dysa til 1900 mener jeg. Må nok kjøpe noen nye spisser jeg og. Lekker sikkert på samme plass som din. Ser motorfeste mitt er vått av diesel. Forbruke er forsåvidt ikke så ille til automat å være. Men dysene tikker litt ja.

Sendt fra min Sorry ZR

Skrevet

rolfi: så det er kun disse spissene som blir slitt etterhvert? er dette årsak til indre lekkasjer også? dysene har gått like langt som karosseri har gått,362.000km. klakker ganske mye fra toppen av motoren. skal følge med litt på ebay:)

pelican har den med ledning til 2200,- ca, men er vanskelig å få overtalt dem til å skrive ned verdien vet jeg.

hzh: det skal jeg klare selv,takk for tipset:)

Dysa med lening koster 1764,75kr på koed, så du kan like gjerne kjøpe den der. Alltid sjekk koed, før du handler BMW-deler fra utlandet. :)

Jeg har aldri bytta spisser, så jeg har ikke noe spes kunnskap om det. Fikk lempa en haug med M51-motorer i fanget når jeg hadde bilen, så jeg bytta bare dysene jeg hadde med lekkasje, med noen som ikke lakk.

 

Når du skal ha ut dysene BØR du kjøpe pipa som "hører til". Biltema har denne i et sett, varenr. 191433 ( http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Dysepipesett-diesel-4-stk-191433/ )

Det gjør alt veldig mye enklere.

 

Nå er det en god stund siden jeg holdt på med tds, men skal du ta av pumpa, er det litt spesialverktøy som trengs.

Jeg kjøpte Laser Tools 4077, men kom aldri så langt at jeg bytta pumpe før jeg solgte bilen, så ga det med til han som overtok motorene og delene jeg hadde. Verktøysettet finnes det en drøss av på ebay UK. ( http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR4.TRC0.A0.Xlaser+4077&_nkw=laser+4077&_sacat=0&_from=R40 )

 

Så er det bare å søke på DIYer på google :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...