Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en kompis har nylig vært å handlet en 1984 modell E30 316 med m10b16 motor. Denne bilen har stått i ro i 9 år nu og har ingenting alvorlig rust. Litt overflate rust, bøyd dør, liten bulkskade bake osv. Bilen er hvit per dags dato, men vi har lyst å lakkere den svart. Har ingen bilder å legge ut enda av bilen, men det kommer.

Per dags dato klarer ikke denne bilen gå på tomgang og mistenker innsugsbelgen da den har svær sprekk i seg. Bilen er så og si helt ribbet innvendig, front og bagasje rom. Vi har enda ikke helt bestemt hva vi skal gjøre med den.

Planen er å få den eu godkjent til sommeren, men må da skaffe ett interiør som er falle ferdig og belter til bilen. Deretter få tak i en m20b25 og muligens turbokonvertere denne motoren og få på 325 understell. Vist ikke vi går for å droppe eu godkjenning og bygge til banebruk og prøveskilt bruk :) Hva ville dere ha gått for?

btw, dette prosjektet blir ikke startet for sommeren da snø scooter sesongen har startet og vedlikehold av min egen bil. Så pengene strekker ikke til enda. Starter tråden nu så folk kan komme med tips ved montering av ny motor, ledningsnett, understell osv og hva man burde gå for av deler. Vi har lyst til å bygge noe litt gromt av dette. Men blir å ta litt tid da kompisen min går på skole og jeg jobber som lærling ute på nordsjøen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...